Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.03.2015 07:23 Publikacja: 20.03.2015 00:01
Z danych PLMA wynika, że udział marek własnych w Polsce wzrósł w rok o ponad 3 pkt. proc. do 33 proc.
Foto: Fotorzepa/Rafał Guz
Polska jest dziś jednym z krajów, w których udział marek własnych sieci handlowych rośnie najszybciej. Z danych Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Marek Własnych (PLMA) wynika, że ich udział wzrósł w ciągu 12 miesięcy o ponad 3 pkt proc. – szybciej zwiększał się tylko w Finlandii (4,1 pkt proc.) oraz Szwecji (5,1 pkt proc.).
Dane nie obejmują tylko żywności, ale także inne kategorie, choćby artykuły chemiczne. Ogółem popyt na takie towary rośnie w zasadzie w całej Europie. Trudno się temu dziwić, skoro są średnio ok. 30 proc. tańsze od swoich markowych odpowiedników, co jest możliwe choćby dzięki rezygnacji z kosztów marketingu, prostszym opakowaniom oraz niższym kosztom dystrybucji (towar zazwyczaj trafia bezpośrednio od producenta do sklepu). Dlatego też ich udział w rynku w ujęciu wartościowym jest niższy (branża szacuje go na ok. 20 proc.). Mimo to wartość tego segmentu rynku handlowego można szacować na co najmniej 90 mld zł, z wyraźną tendencją wzrostową. I to przy obserwowanej od dwóch lat stagnacji sektora.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wszystkie kraje świata miały czas do 9 lipca na wypracowanie umów handlowych z USA. Prezydent Donald Trump przes...
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas