Aktualizacja: 20.03.2015 07:23 Publikacja: 20.03.2015 00:01
Z danych PLMA wynika, że udział marek własnych w Polsce wzrósł w rok o ponad 3 pkt. proc. do 33 proc.
Foto: Fotorzepa/Rafał Guz
Polska jest dziś jednym z krajów, w których udział marek własnych sieci handlowych rośnie najszybciej. Z danych Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Marek Własnych (PLMA) wynika, że ich udział wzrósł w ciągu 12 miesięcy o ponad 3 pkt proc. – szybciej zwiększał się tylko w Finlandii (4,1 pkt proc.) oraz Szwecji (5,1 pkt proc.).
Dane nie obejmują tylko żywności, ale także inne kategorie, choćby artykuły chemiczne. Ogółem popyt na takie towary rośnie w zasadzie w całej Europie. Trudno się temu dziwić, skoro są średnio ok. 30 proc. tańsze od swoich markowych odpowiedników, co jest możliwe choćby dzięki rezygnacji z kosztów marketingu, prostszym opakowaniom oraz niższym kosztom dystrybucji (towar zazwyczaj trafia bezpośrednio od producenta do sklepu). Dlatego też ich udział w rynku w ujęciu wartościowym jest niższy (branża szacuje go na ok. 20 proc.). Mimo to wartość tego segmentu rynku handlowego można szacować na co najmniej 90 mld zł, z wyraźną tendencją wzrostową. I to przy obserwowanej od dwóch lat stagnacji sektora.
Handlowa grupa w tym roku mocno zwiększa przychody i zyski, a nowe Żabki wyrastają jak grzyby po deszczu. Ale dy...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Policja i prokuratura nadal zbierają dowody, że Hindenburg Research dopuścił się przestępstwa publikując raport...
Amazon planuje zwolnić nawet 30 tysięcy pracowników korporacyjnych, rozpoczynając już od wtorku – dowiedziała si...
Prezydent USA Donald Trump i premierka Japonii Sanae Takaichi podpisali we wtorek umowę ramową w sprawie zabezpi...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Ważą się losy dostępu do największych globalnych zasobów metali ziem rzadkich (MZR). Amerykanie ogłosili, że por...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas