Pandemia zmieniła nawyki konsumentów na całym świecie. Globalny trend widoczny jest też w Polsce, gdzie już od wielu lat sektor e-commerce i tak mocno się rozwijał.
– Oczywiście pandemia koronawirusa zmieniła preferencje i przyzwyczajenia zakupowe klientów na całym świecie – mówi Krzysztof Bajołek, prezes i założyciel Answear.com. – Szacujemy, że przyspieszyła ona rozwój już i tak dynamicznie rosnącego rynku e-commerce o jakieś dwa–trzy lata. Niezwykle nas to cieszy, bo trafiły tutaj osoby, które nigdy wcześniej nie robiły zakupów online, stając się jednocześnie bardzo ważną grupą klientów. Warto dodać, że zakupy przez internet to trend globalny, którego stały wzrost obserwuje się praktycznie we wszystkich krajach na świecie. W regionie CEE widzimy jednak najdynamiczniejsze zmiany, z racji na relatywnie niską penetrację e-commerce w porównaniu z Europą Zachodnią – dodaje.