Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu

Właśnie na Śląsku rusza pierwszy w kraju sklep sieci MR.DIY z domowymi akcesoriami. Polska będzie 13. rynkiem, na jakim działa sieć, i trzecim w Europie.

Publikacja: 20.11.2024 14:15

Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu

MR.DIY

Foto: Adobe Stock

Sklep rusza w Centrum Handlowym Platan w Zabrzu, a plany MR.DIY odnośnie do polskiego rynku od kilku miesięcy wzbudzają ogromne zainteresowanie. Aktualnie malezyjska firma ma zamiar zatrudnić do 1 tys. pracowników w ciągu pierwszych trzech lat istnienia marki w Polsce. Liczba ta obejmuje zarówno pracowników sklepów, magazynu, jak i biura oraz administracji.

MR.DIY rusza w Polskę

Firma zaznacza, że plany MR.DIY względem Polski są bardzo ambitne i trzy sklepy to dopiero początek. Obecnie trwają zaawansowane rozmowy dotyczące kolejnych lokalizacji. Wstępne założenia wyglądają tak, że pierwszy etap rozwoju zakłada otworzenie 10 sklepów do końca lutego 2025 roku.

Klienci CH Platan znajdą w nowym sklepie ponad 5 tys. produktów. Będzie się można tutaj zaopatrzyć m.in. w artykuły z kategorii majsterkowania, wyposażenia domu, elektryczne, biurowe, sportowe, samochodowe, a także w biżuterię czy akcesoria kosmetyczne.

MR D.I.Y. wchodzi już na mocno obsadzony rynek, z podobnym asortymentem o klientów walczą Action czy TEDi, a także Pepco i KiK. Jedynie Pepco to ok. 700 placówek, Action ok. 200. Do tego jeszcze ponad 300 sklepów ma sieć Dealz, a wszystkie są dla polskich sprzedawców potężnym wyzwaniem.

Holenderski Action podał, że po trzech kwartałach 2024 r. sprzedaż netto wzrosła do 9,6 mld euro, czyli rdr 20,9 proc. Sprzedaż porównywalna (tzw. like-for-like, bez nowych sklepów), wzrosła o 9,8 proc. W 2024 r. Action otworzyło już 189 sklepów, zwiększając ich całkowitą liczbę w 12 krajach europejskich do 2,8 tys. Firma planuje otwarcie jeszcze około 350 obiektów w tym roku, a więc o 20 więcej niż wcześniej szacowano.

– Dobre wyniki Action utrzymują się również w ostatnim kwartale. Po obniżeniu 4 tys. cen nasz rozwój jest napędzany wzrostem liczby klientów. W pozostałej części 2024 r. planujemy otworzyć znaczną liczbę nowych sklepów, w tym dwa tygodnie z ponad dwudziestoma otwarciami nowych sklepów na tydzień – mówi Hajir Hajji, prezes Action.

Pepco i Action mają rywala

Choć dyskonty przemysłowe nie działają na wielkich powierzchniach, to można w nich znaleźć w zasadzie wszystko do domu – akcesoria, naczynia, tekstylia. Również podstawowe linie ubrań, zabawek czy nawet pakowanej żywności – jak słodycze, przekąski, ale również szereg dań gotowych w słoikach i nie tylko. Także chemia gospodarcza i kosmetyki.

Wszystko oczywiście w cenach reklamowanych jako super promocje, a na Polaków mało co działa równie mocno, jak właśnie okazje. W efekcie, w każdym ze sklepów wymienionych sieci widać tłumy klientów i powoli marki te wchodzą również do centrów handlowych – póki co jeszcze nie tych najbardziej znanych, ale to zapewne kwestia czasu.

Malezyjska sieć handlowa MR.DIY rozpoczęła działalność w 2005 roku od sklepu z narzędziami. Dziś, po 19 latach funkcjonowania, może pochwalić się ponad 4 tys. sklepów na całym świecie. Marka działa w Malezji, Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Kambodży, Indiach, Bangladeszu, a także w Turcji oraz Hiszpanii. Tym samym Polska oficjalnie staje się trzecim krajem europejskim, do którego wkracza. We wszystkich swoich sklepach obsługuje rocznie ponad 188 mln klientów.

Sklep rusza w Centrum Handlowym Platan w Zabrzu, a plany MR.DIY odnośnie do polskiego rynku od kilku miesięcy wzbudzają ogromne zainteresowanie. Aktualnie malezyjska firma ma zamiar zatrudnić do 1 tys. pracowników w ciągu pierwszych trzech lat istnienia marki w Polsce. Liczba ta obejmuje zarówno pracowników sklepów, magazynu, jak i biura oraz administracji.

MR.DIY rusza w Polskę

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?