Reklama
Rozwiń
Reklama

Amazon rusza do ostrej walki z Aliexpress i Temu. Uruchamia nową platformę

Amazon podjął zdecydowany krok w rywalizacji z chińskimi platformami sprzedażowymi, zalewającymi rynek tanimi produktami. Gigant z USA uruchamia nową platformę Haul, która ma stanowić konkurencję dla Temu, Aliexpress czy Shein.

Publikacja: 14.11.2024 18:25

Amazon rusza do ostrej walki z Aliexpress i Temu. Uruchamia nową platformę

Foto: Adobe Stock

Amerykański koncern Jeffa Bezosa ma dosyć chińskich rywali, do których ucieka mu coraz więcej klientów skuszonych tanizną. Amazon właśnie ogłosił, że uruchamia nową platformę zakupową o nazwie Haul, która ma oferować „szalenie niskie ceny”.

Amazon uruchamia nową platformę sprzedażową Haul. Zagrozi Aliexpress i Temu

W odróżnieniu od głównego sklepu internetowego Amazona, Haul będzie dostępny wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Co ciekawe, wszystkie produkty oferowane w aplikacji mają kosztować maksymalnie 20 dol., czyli około 82 zł. Gigant przekonuje jednocześnie, że większość towarów będzie można kupić za mniej niż 10 dol.

Haul będzie dostępny na razie tylko w Stanach Zjednoczonych. Koncern nie zdradził, czy uruchomi ją także na innych rynkach. Zamówione przez aplikację towary mają być dostarczane do klientów w ciągu dwóch tygodni. Amazon przekonuje, że „warto na nie poczekać”. W przypadku zamówień przekraczających wartość 25 dol., dostawy będą darmowe.

Czytaj więcej

Światu grożą wyższe stawki celne w handlu z USA. Zwłaszcza Chinom

W ofercie Haul ma się znaleźć szeroki wachlarz artykułów, w tym odzież, biżuteria, akcesoria do domu, elektronika czy wszelkie „produkty lifestylowe”.

Reklama
Reklama

Koncern Jeffa Bezosa liczy na to, że nowa aplikacja będzie stanowić silną konkurencję dla niezwykle popularnych chińskich platform sprzedażowych, takich jak Temu, Aliexpress czy Shein. Amerykański gigant zrozumiał, że dla wielu zachodnich konsumentów cena jest obecnie kluczowa i musi zaoferować im tańsze towary, by powstrzymać odpływ klientów.

– Wyszukiwanie świetnych produktów w bardzo niskich cenach jest ważne dla konsumentów i wciąż szukamy rozwiązań z naszymi partnerami sprzedażowymi, by mogli oferować towary w ultraniskich cenach – zaznaczył Dharmesh Mehta, wiceprezes ds. usług partnerskich w zakresie sprzedaży w Amazonie.

Handel
Chiny nałożą cła do 42,7 proc. na nabiał z Unii Europejskiej
Handel
W świątecznym szczycie sezonu e-commerce wygrywa nie tańszy sklep, tylko lepszy agent AI
Handel
Donald Trump porozumiał się z dziewięcioma firmami farmaceutycznymi ws. obniżek cen leków
Handel
Umowa z Mercosurem przełożona o miesiąc. Efekt działań Francji, Włoch i Polski
Handel
Prezes Gabony: Jest czego się bać. Chińska konkurencja może nas wyprzeć w pięć lat
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama