Reklama

Amazon rusza do ostrej walki z Aliexpress i Temu. Uruchamia nową platformę

Amazon podjął zdecydowany krok w rywalizacji z chińskimi platformami sprzedażowymi, zalewającymi rynek tanimi produktami. Gigant z USA uruchamia nową platformę Haul, która ma stanowić konkurencję dla Temu, Aliexpress czy Shein.

Publikacja: 14.11.2024 18:25

Amazon rusza do ostrej walki z Aliexpress i Temu. Uruchamia nową platformę

Foto: Adobe Stock

Amerykański koncern Jeffa Bezosa ma dosyć chińskich rywali, do których ucieka mu coraz więcej klientów skuszonych tanizną. Amazon właśnie ogłosił, że uruchamia nową platformę zakupową o nazwie Haul, która ma oferować „szalenie niskie ceny”.

Amazon uruchamia nową platformę sprzedażową Haul. Zagrozi Aliexpress i Temu

W odróżnieniu od głównego sklepu internetowego Amazona, Haul będzie dostępny wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Co ciekawe, wszystkie produkty oferowane w aplikacji mają kosztować maksymalnie 20 dol., czyli około 82 zł. Gigant przekonuje jednocześnie, że większość towarów będzie można kupić za mniej niż 10 dol.

Haul będzie dostępny na razie tylko w Stanach Zjednoczonych. Koncern nie zdradził, czy uruchomi ją także na innych rynkach. Zamówione przez aplikację towary mają być dostarczane do klientów w ciągu dwóch tygodni. Amazon przekonuje, że „warto na nie poczekać”. W przypadku zamówień przekraczających wartość 25 dol., dostawy będą darmowe.

Czytaj więcej

Światu grożą wyższe stawki celne w handlu z USA. Zwłaszcza Chinom

W ofercie Haul ma się znaleźć szeroki wachlarz artykułów, w tym odzież, biżuteria, akcesoria do domu, elektronika czy wszelkie „produkty lifestylowe”.

Reklama
Reklama

Koncern Jeffa Bezosa liczy na to, że nowa aplikacja będzie stanowić silną konkurencję dla niezwykle popularnych chińskich platform sprzedażowych, takich jak Temu, Aliexpress czy Shein. Amerykański gigant zrozumiał, że dla wielu zachodnich konsumentów cena jest obecnie kluczowa i musi zaoferować im tańsze towary, by powstrzymać odpływ klientów.

– Wyszukiwanie świetnych produktów w bardzo niskich cenach jest ważne dla konsumentów i wciąż szukamy rozwiązań z naszymi partnerami sprzedażowymi, by mogli oferować towary w ultraniskich cenach – zaznaczył Dharmesh Mehta, wiceprezes ds. usług partnerskich w zakresie sprzedaży w Amazonie.

Handel
Prada reaguje na krytykę. Limitowana kolekcja Kolhapuri powstanie w Indiach
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Handel
Rynek luksusowy globalnie traci, ale w Polsce jest wyjątkowo dobrze
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama