Reklama
Rozwiń

Sklepy mogą się rozczarować czarnym piątkiem

Wciąż 52 proc. Polaków chce z okazji Black Friday robić zakupy, ale jest ich sporo mniej niż przed rokiem. Firmom będzie trudniej organizować promocje także z powodu unijnego prawa.

Publikacja: 08.11.2024 04:58

Sklepy mogą się rozczarować czarnym piątkiem

Foto: Adobe Stock

W tym roku liczba osób deklarujących, że na pewno skorzystają z promocji na Black Friday spadła o 9 pkt proc. r./r. – wynika z badania Biostat dla platformy SMSAPI, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Do tego, jak wynika z danych od systemu Comfino, w tygodniu poprzedzającym i następującym po Black Friday wartość koszyka zakupowego była średnio o 24 proc. mniejsza niż w innych tygodniach. Z kolei liczba rozpoczętych zamówień była blisko 100 proc. wyższa. – To czas mniejszych zakupów, na które Polacy już od jakiegoś czasu czekają, a tego dnia decydują się na zakup konkretnego modelu w sklepie oferującym najniższą cenę – mówi Miłosz Mickiewicz z Grupy Comperia odpowiedzialny za rozwój Comfino.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem
Handel
Cła Trumpa mogą uderzyć w hossę na giełdzie w Tokio
Handel
Donald Trump ogłasza sukces i umowę handlową z Wietnamem. Brak potwierdzenia