Reklama

Sklepy mogą się rozczarować czarnym piątkiem

Wciąż 52 proc. Polaków chce z okazji Black Friday robić zakupy, ale jest ich sporo mniej niż przed rokiem. Firmom będzie trudniej organizować promocje także z powodu unijnego prawa.

Publikacja: 08.11.2024 04:58

Sklepy mogą się rozczarować czarnym piątkiem

Foto: Adobe Stock

W tym roku liczba osób deklarujących, że na pewno skorzystają z promocji na Black Friday spadła o 9 pkt proc. r./r. – wynika z badania Biostat dla platformy SMSAPI, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Do tego, jak wynika z danych od systemu Comfino, w tygodniu poprzedzającym i następującym po Black Friday wartość koszyka zakupowego była średnio o 24 proc. mniejsza niż w innych tygodniach. Z kolei liczba rozpoczętych zamówień była blisko 100 proc. wyższa. – To czas mniejszych zakupów, na które Polacy już od jakiegoś czasu czekają, a tego dnia decydują się na zakup konkretnego modelu w sklepie oferującym najniższą cenę – mówi Miłosz Mickiewicz z Grupy Comperia odpowiedzialny za rozwój Comfino.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama