Reklama

Polacy powoli wracają na zakupy. Ale alkoholu kupują mniej

Konsumpcja powoli się ożywia, co widać po najczęściej kupowanych produktach spożywczych i chemicznych. Rynek zaczął wreszcie rosnąć także w ujęciu ilościowym, a nie tylko - w efekcie inflacji - wartościowym. Nadal spada sprzedaż alkoholu.

Publikacja: 05.08.2024 14:52

Polacy powoli wracają na zakupy. Ale alkoholu kupują mniej

Foto: Adobe Stock

Firma NielsenIQ Polska w raporcie zauważa, wartość wydatków na produkty FMCG za ostatnie 12 miesięcy (do końca czerwca) wyniosła 283,2 mld zł, co oznacza 7,6 proc. wzrostu wartościowego rdr. Widać też dodatnią dynamikę jeśli chodzi o ilość sprzedanych towarów - zanotowano wzrost na poziomie 0,9 proc. To już drugi kwartał z rzędu, kiedy możemy obserwować pozytywną dynamikę konsumpcji w ujęciu ilościowym – wzrost za pierwszy kwartał 2024 r. wyniósł 2,1 proc., zaś za drugi kwartał 2,2 proc.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama