Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy powoli wracają na zakupy. Ale alkoholu kupują mniej

Konsumpcja powoli się ożywia, co widać po najczęściej kupowanych produktach spożywczych i chemicznych. Rynek zaczął wreszcie rosnąć także w ujęciu ilościowym, a nie tylko - w efekcie inflacji - wartościowym. Nadal spada sprzedaż alkoholu.

Publikacja: 05.08.2024 14:52

Polacy powoli wracają na zakupy. Ale alkoholu kupują mniej

Foto: Adobe Stock

Firma NielsenIQ Polska w raporcie zauważa, wartość wydatków na produkty FMCG za ostatnie 12 miesięcy (do końca czerwca) wyniosła 283,2 mld zł, co oznacza 7,6 proc. wzrostu wartościowego rdr. Widać też dodatnią dynamikę jeśli chodzi o ilość sprzedanych towarów - zanotowano wzrost na poziomie 0,9 proc. To już drugi kwartał z rzędu, kiedy możemy obserwować pozytywną dynamikę konsumpcji w ujęciu ilościowym – wzrost za pierwszy kwartał 2024 r. wyniósł 2,1 proc., zaś za drugi kwartał 2,2 proc.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Handel
Potężna fuzja znanych producentów farb. Powstanie gigant wart 25 miliardów dolarów
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy pokochali roboty sprzątające. Nie szczędzą na ich zakupie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama