Polacy powoli wracają na zakupy. Ale alkoholu kupują mniej

Konsumpcja powoli się ożywia, co widać po najczęściej kupowanych produktach spożywczych i chemicznych. Rynek zaczął wreszcie rosnąć także w ujęciu ilościowym, a nie tylko - w efekcie inflacji - wartościowym. Nadal spada sprzedaż alkoholu.

Publikacja: 05.08.2024 14:52

Polacy powoli wracają na zakupy. Ale alkoholu kupują mniej

Foto: Adobe Stock

Firma NielsenIQ Polska w raporcie zauważa, wartość wydatków na produkty FMCG za ostatnie 12 miesięcy (do końca czerwca) wyniosła 283,2 mld zł, co oznacza 7,6 proc. wzrostu wartościowego rdr. Widać też dodatnią dynamikę jeśli chodzi o ilość sprzedanych towarów - zanotowano wzrost na poziomie 0,9 proc. To już drugi kwartał z rzędu, kiedy możemy obserwować pozytywną dynamikę konsumpcji w ujęciu ilościowym – wzrost za pierwszy kwartał 2024 r. wyniósł 2,1 proc., zaś za drugi kwartał 2,2 proc.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?