Reklama

Polskie marki idą za granicę mimo konkurencji z Chin

Ponad połowa krajowych firm modowych, które sprzedają przez internet, jest już obecna poza granicami Polski. Z badania platformy Zalando wynika, że 20 proc. z nich zamierza rozszerzać ekspansję na kolejne kraje.

Publikacja: 20.06.2024 17:05

Polskie marki idą za granicę mimo konkurencji z Chin

Foto: Adobe Stock

Widać silną koncentrację na Europie – prawie trzy czwarte badanych firm deklaruje, że myśląc o rozszerzeniu liczby zagranicznych rynków pod uwagę bierze wyłącznie kraje Unii Europejskiej. Najczęściej wymienianymi kierunkami potencjalnej dalszej ekspansji są polscy bezpośredni sąsiedzi: Czechy i Niemcy, ale także Francja, Belgia i Holandia. Za bardzo perspektywiczny, ale i trudny, rynek uważane są także Niemcy.

Europa boi się Chin

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Szwajcarski eksport pod presją ceł. Donald Trump zapowiada porozumienie
Handel
IKEA z ogromnym spadkiem zysku. Szwedzki gigant skończy z niskimi cenami?
Handel
Pfizer kupuje producenta leków na otyłość Metsera. Potężna transakcja
Handel
Potężna fala zwolnień w Black Red White. Pracę straci około 800 osób
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama