Reklama

Spadek sprzedaży w Baltonie

Skonsolidowane przychody spółki w grudniu 2015 r. wyniosły blisko 27 mln i były niższe od wyników osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku o 12 proc. Zarząd spółki zwraca jednak uwagę na wzrost sprzedaży w segmentach travel retail i food & beverage.

Publikacja: 08.01.2016 15:27

Spadek sprzedaży w Baltonie

Foto: materiały prasowe

Mimo zakończenia działalności w portach lotniczym w Krakowie oraz Katowicach Pyrzowicach, w grudniu 2015 r. grupa Baltona osiągnęła dwucyfrową średnią dynamikę sprzedaży porównywalnej w segmencie travel retail (sklepy) oraz food & beverage (gastronomia) w porównaniu z grudniem 2014 r. Segment food & beverage przyniósł Baltonie ponad 3 mln zł sprzedaży w samym grudniu 2015 r. i blisko 45 mln zł w całym roku, co oznacza, że rośnie on w tempie 20-30 proc. rocznie - Wyniki sprzedażowe pokazują, że główna działalność Baltony, do której należy prowadzenie sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych w portach lotniczych, bardzo dobrze funkcjonuje – przekonuje Piotr Kazimierski, prezes zarządu Baltony. - Ruch na polskich lotniskach nadal dynamicznie wzrasta, a to przekłada się na wzrost sprzedaży w naszych sklepach. Poprawiamy jakość oferty i coraz lepiej dopasowujemy ją do oczekiwań klientów – komentuje. Na polskich lotniskach dynamika sprzedaży porównywalnej Baltony w segmencie travel retail w grudniu 2015 r. wyniosła ponad 26 proc. r/r. - Jesteśmy zadowoleni z takiego wzrostu, ponieważ rośniemy szybciej niż rynek – dodaje. Podkreśla, że w IV kwartale 2015 r. spółka zintensyfikowała porządkowanie działalności B2B, w tym wygasiła nierentowne części biznesu bądź sprzedaż o podwyższonym – w ocenie Baltony – ryzyku kredytowym. - Te działania wprawdzie skutkują obniżeniem sprzedaży r/r, jednak przełożą się pozytywnie na rentowność oraz ograniczą zaangażowanie kapitału obrotowego – zaznacza prezes Baltony.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama