Aktualizacja: 08.01.2016 15:27 Publikacja: 08.01.2016 15:27
Foto: materiały prasowe
Mimo zakończenia działalności w portach lotniczym w Krakowie oraz Katowicach Pyrzowicach, w grudniu 2015 r. grupa Baltona osiągnęła dwucyfrową średnią dynamikę sprzedaży porównywalnej w segmencie travel retail (sklepy) oraz food & beverage (gastronomia) w porównaniu z grudniem 2014 r. Segment food & beverage przyniósł Baltonie ponad 3 mln zł sprzedaży w samym grudniu 2015 r. i blisko 45 mln zł w całym roku, co oznacza, że rośnie on w tempie 20-30 proc. rocznie - Wyniki sprzedażowe pokazują, że główna działalność Baltony, do której należy prowadzenie sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych w portach lotniczych, bardzo dobrze funkcjonuje – przekonuje Piotr Kazimierski, prezes zarządu Baltony. - Ruch na polskich lotniskach nadal dynamicznie wzrasta, a to przekłada się na wzrost sprzedaży w naszych sklepach. Poprawiamy jakość oferty i coraz lepiej dopasowujemy ją do oczekiwań klientów – komentuje. Na polskich lotniskach dynamika sprzedaży porównywalnej Baltony w segmencie travel retail w grudniu 2015 r. wyniosła ponad 26 proc. r/r. - Jesteśmy zadowoleni z takiego wzrostu, ponieważ rośniemy szybciej niż rynek – dodaje. Podkreśla, że w IV kwartale 2015 r. spółka zintensyfikowała porządkowanie działalności B2B, w tym wygasiła nierentowne części biznesu bądź sprzedaż o podwyższonym – w ocenie Baltony – ryzyku kredytowym. - Te działania wprawdzie skutkują obniżeniem sprzedaży r/r, jednak przełożą się pozytywnie na rentowność oraz ograniczą zaangażowanie kapitału obrotowego – zaznacza prezes Baltony.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Wiele popularnych produktów drożało w ostatnich tygodniach w dwucyfrowym tempie. Rekordy zwyżek pobiły masło, czekolada i warzywa. Ceny nie spadły w żadnej kategorii.
Platforma internetowa zamierza ogłosić publiczne wezwanie do wykupu 100 proc. kapitału zakładowego About You. Wyłożyć na to chce ok 1,1 mld euro.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W tym roku rynek tego typu produktów ma być warty już 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr. Największą jego część stanowią samochody, ale mocno rosną hotele i SPA.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
Aż 2,4 z 10,2 mld zł długów firm przypada na handel. Wojna dyskontów pogłębia kłopoty tej branży.
Jak wynika z danych Eurostatu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowiły w Unii Europejskiej 99 proc. liczby firm importujących i 98 proc. firm eksportujących w każdym roku w okresie od 2017 do 2022 r.
Centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach kupiła spółka NEPI Rockcastle. Transakcja opiewa na 405 mln euro.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas