Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 08.01.2016 15:27 Publikacja: 08.01.2016 15:27
Foto: materiały prasowe
Mimo zakończenia działalności w portach lotniczym w Krakowie oraz Katowicach Pyrzowicach, w grudniu 2015 r. grupa Baltona osiągnęła dwucyfrową średnią dynamikę sprzedaży porównywalnej w segmencie travel retail (sklepy) oraz food & beverage (gastronomia) w porównaniu z grudniem 2014 r. Segment food & beverage przyniósł Baltonie ponad 3 mln zł sprzedaży w samym grudniu 2015 r. i blisko 45 mln zł w całym roku, co oznacza, że rośnie on w tempie 20-30 proc. rocznie - Wyniki sprzedażowe pokazują, że główna działalność Baltony, do której należy prowadzenie sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych w portach lotniczych, bardzo dobrze funkcjonuje – przekonuje Piotr Kazimierski, prezes zarządu Baltony. - Ruch na polskich lotniskach nadal dynamicznie wzrasta, a to przekłada się na wzrost sprzedaży w naszych sklepach. Poprawiamy jakość oferty i coraz lepiej dopasowujemy ją do oczekiwań klientów – komentuje. Na polskich lotniskach dynamika sprzedaży porównywalnej Baltony w segmencie travel retail w grudniu 2015 r. wyniosła ponad 26 proc. r/r. - Jesteśmy zadowoleni z takiego wzrostu, ponieważ rośniemy szybciej niż rynek – dodaje. Podkreśla, że w IV kwartale 2015 r. spółka zintensyfikowała porządkowanie działalności B2B, w tym wygasiła nierentowne części biznesu bądź sprzedaż o podwyższonym – w ocenie Baltony – ryzyku kredytowym. - Te działania wprawdzie skutkują obniżeniem sprzedaży r/r, jednak przełożą się pozytywnie na rentowność oraz ograniczą zaangażowanie kapitału obrotowego – zaznacza prezes Baltony.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Bank Rozwoju Kazachstanu uruchomił program finansowania projektów wydobycia i przetwarzania metali ziem rzadkich...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Już szósty rok Europa kłóci się ze Stanami Zjednoczonymi o oliwki. To przy okazji przykład, dlaczego WTO traci n...
Przed nami czas wzmożonych podróży na Wszystkich Świętych, a następnie na długi listopadowy weekend. W związku z...
Smyk Holding i główny akcjonariusz spółki ogłosili przed północą w środę, że odstępują od przeprowadzenia pierws...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Sprzedaż Adidasa w Ameryce Północnej spadła w trzecim kwartale o 5 procent. Niemiecki producent obuwia twierdzi,...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję? 
 Zaloguj się lub wypróbuj za darmo 
 wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas