Spadek sprzedaży w Baltonie

Skonsolidowane przychody spółki w grudniu 2015 r. wyniosły blisko 27 mln i były niższe od wyników osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku o 12 proc. Zarząd spółki zwraca jednak uwagę na wzrost sprzedaży w segmentach travel retail i food & beverage.

Publikacja: 08.01.2016 15:27

Spadek sprzedaży w Baltonie

Foto: materiały prasowe

Mimo zakończenia działalności w portach lotniczym w Krakowie oraz Katowicach Pyrzowicach, w grudniu 2015 r. grupa Baltona osiągnęła dwucyfrową średnią dynamikę sprzedaży porównywalnej w segmencie travel retail (sklepy) oraz food & beverage (gastronomia) w porównaniu z grudniem 2014 r. Segment food & beverage przyniósł Baltonie ponad 3 mln zł sprzedaży w samym grudniu 2015 r. i blisko 45 mln zł w całym roku, co oznacza, że rośnie on w tempie 20-30 proc. rocznie - Wyniki sprzedażowe pokazują, że główna działalność Baltony, do której należy prowadzenie sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych w portach lotniczych, bardzo dobrze funkcjonuje – przekonuje Piotr Kazimierski, prezes zarządu Baltony. - Ruch na polskich lotniskach nadal dynamicznie wzrasta, a to przekłada się na wzrost sprzedaży w naszych sklepach. Poprawiamy jakość oferty i coraz lepiej dopasowujemy ją do oczekiwań klientów – komentuje. Na polskich lotniskach dynamika sprzedaży porównywalnej Baltony w segmencie travel retail w grudniu 2015 r. wyniosła ponad 26 proc. r/r. - Jesteśmy zadowoleni z takiego wzrostu, ponieważ rośniemy szybciej niż rynek – dodaje. Podkreśla, że w IV kwartale 2015 r. spółka zintensyfikowała porządkowanie działalności B2B, w tym wygasiła nierentowne części biznesu bądź sprzedaż o podwyższonym – w ocenie Baltony – ryzyku kredytowym. - Te działania wprawdzie skutkują obniżeniem sprzedaży r/r, jednak przełożą się pozytywnie na rentowność oraz ograniczą zaangażowanie kapitału obrotowego – zaznacza prezes Baltony.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy