Reklama
Rozwiń
Reklama

Inflacja spada, a opakowania produktów są coraz mniejsze

Jednym z najmocniej zauważalnych efektów rosnących cen było zmniejszanie przez producentów opakowań najróżniejszych produktów, by ukryć podwyżki. Zauważa to ponad 80 proc. Polaków. Ale trzeba się do tego przyzwyczaić.

Publikacja: 19.02.2024 03:00

Inflacja spada, a opakowania produktów są coraz mniejsze

Foto: Adobe Stock

Z badania UCE Research dla „Rzeczpospolitej” z lutego 2024 r. wynika, że ponad 80 proc. Polaków zauważa, że w ostatnim czasie waga produktów została zmniejszona. Dotyczy to masła, czekolad, jogurtów czy napojów, ale również proszków do prania czy past do zębów. Zjawisko określane jako downsizing lub shrinkflacja przyspieszyło wraz z inflacją. W ten sposób za podobną cenę dostajemy mniejsze produkty, co jest główną strategią ukrywania podwyżek.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Trump obniża cła na wybrane produkty spożywcze
Handel
Nowa umowa handlowa USA–Szwajcaria: cła w dół, inwestycje w górę
Handel
Tanieją samochody. W salonach ruszyły wyprzedaże
Handel
PKO BP i Allegro łączą siły. „Płatności na jeden klik"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
Szwajcarski eksport pod presją ceł. Donald Trump zapowiada porozumienie
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama