Inflacja spada, a opakowania produktów są coraz mniejsze

Jednym z najmocniej zauważalnych efektów rosnących cen było zmniejszanie przez producentów opakowań najróżniejszych produktów, by ukryć podwyżki. Zauważa to ponad 80 proc. Polaków. Ale trzeba się do tego przyzwyczaić.

Publikacja: 19.02.2024 03:00

Inflacja spada, a opakowania produktów są coraz mniejsze

Foto: Adobe Stock

Z badania UCE Research dla „Rzeczpospolitej” z lutego 2024 r. wynika, że ponad 80 proc. Polaków zauważa, że w ostatnim czasie waga produktów została zmniejszona. Dotyczy to masła, czekolad, jogurtów czy napojów, ale również proszków do prania czy past do zębów. Zjawisko określane jako downsizing lub shrinkflacja przyspieszyło wraz z inflacją. W ten sposób za podobną cenę dostajemy mniejsze produkty, co jest główną strategią ukrywania podwyżek.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Polacy kupują z pomocą sztucznej inteligencji
Handel
Handlowy cios Brukseli w Ukrainę. Restyrykcje pojawiły się w trudnym momencie
Handel
Chiny nakładają cła antydumpingowe na tworzywa sztuczne z USA, UE, Japonii i Tajwanu
Handel
Prezydent Donald Trump ostrzega „Walmart”: Przełknijcie koszty ceł
Handel
Jacek Rutkowski po 22 latach przestaje być prezesem Amiki