Reklama
Rozwiń

Biedronka może mieć kolejne kłopoty. Chodzi o prezentowanie cen w promocjach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się temu, jak gigant detalu prezentuje ceny przy okazji promocji.

Publikacja: 22.12.2023 15:27

Biedronka może mieć kolejne kłopoty. Chodzi o prezentowanie cen w promocjach

Foto: Bloomberg

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta Tomasz Chróstny poinformował, że urząd prowadzi postępowanie wyjaśniające, mające „na celu wstępne ustalenie”, czy Jeronimo Martins Polska (właściciel Biedronki) nie narusza zbiorowych interesów konsumenta. Pismo z informacją o tym otrzymał ekonomista Rafałowi Mundry, który od dłuższego czasu przygląda się praktykom największej sieci dyskontów w Polsce.

W opinii Mundrego Biedronka, prezentując ceny promocyjne, zwłaszcza w przypadku tak zwanych wielosztuk, nie robi tego w sposób, który byłby dla konsumentów wystarczająco czytelny. Klient może mieć bowiem kłopot z ustaleniem, ile produkt kosztuje w sytuacji, w której dokona się zakupu pojedynczej sztuki. UOKiK przyznał tu rację ekonomiście i zdradził, że prowadzi w tej sprawie postępowanie.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Spłonęło centrum logistyczne LPP w Rumunii. Przenosiny do Polski
Handel
Co z umowami handlowymi z USA? Biały Dom może przedłużyć termin zakończenia negocjacji
Handel
Sankcje przedłużone. Kraje „przyjazne" Rosji domykają drzwi
Handel
Howard Lutnick ogłasza sukces. Umowa handlowa USA z Chinami sfinalizowana
Handel
Mała czarna za chwilę będzie na wagę złota
Handel
Tragedia w polskim magazynie Amazona. Nie żyje 48-letni pracownik