Biedronka wprowadza elektroniczne etykiety do pierwszego sklepu

Sieć Biedronka ma już 3,5 tys. sklepów, a w najnowszym z nich uruchamia projekt instalowania elektronicznych cenówek.

Publikacja: 24.11.2023 14:01

Biedronka wprowadza elektroniczne etykiety do pierwszego sklepu

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Najnowszą placówkę oznaczoną numerem 3500 otwarto właśnie w Skórzewie pod Poznaniem. Sklep powstał w oparciu o strategię zrównoważonego rozwoju sieci i jako pierwszy w Polsce został wyposażony w elektroniczne etykiety cenowe. Wcześniej cyfrowe cenówki zaczął instalować np. Lidl. Biedronka nie podała czy i jak projekt będzie rozszerzany. 

Biedronka stawia na elektroniczne oznaczanie cen każdego z produktów dostępnych na sali sprzedaży podpoznańskiego sklepu. Wystarczy raz powiązać go z ceną zapisaną w centralnym systemie SAP Biedronki, aby przy każdej zmianie ceny, automatycznie umieszczała się ona już jako poprawna na sklepowej półce. Dodatkowo e-oznaczenia przypominają papier, na którym wcześniej sieć drukowała etykiety cenowe, dzięki czemu oglądanie ich nawet przez dłuższy czas nie męczy oczu. Z punktu widzenia Biedronki nowy system oznacza mniejsze zużycie papieru, co również wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju sieci.

Czytaj więcej

Black Friday. Promocje i wiele oszukanych ofert

Sklep numer 3500 jest przykładem placówki, która pomaga Biedronce spełniać te założenia. Został zaprojektowany zgodnie ze standardem 3.0. Oznacza to, że jest przyjazny dla środowiska dzięki zastosowaniu takich rozwiązań jak oświetlenie LED, czy zamykane regały chłodnicze wykorzystujące CO2. Sklep został wyposażony w panele fotowoltaiczne oraz recyklomat, czyli automat, w którym klienci będą mogli dokonać zwrotu plastikowych butelek PET oraz puszek aluminiowych po zakupionych wcześniej napojach.

Dodatkowo na parkingu najnowszej Biedronki stanęła ładowarka dla samochodów elektrycznych, w której w jednym momencie będzie można ładować dwa pojazdy. Dzięki szybkiemu złączu ładowanie potrwa średnio 20-30 minut, czyli tyle ile zakupy w Biedronce.

- Założenia dla tego sklepu są oparte na strategii zrównoważonego rozwoju naszej sieci. Chcemy minimalizować nasz wpływ na środowisko oraz zwiększać świadomość naszych klientów w zakresie wyborów odpowiedzialnych dla naszej planety - mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu sieci Biedronka

Handel
Lepsze dwa lata dla handlu na świecie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Handel
Walka na ceny z dyskontami wychodzi poza żywność. Teraz odzież i wyposażenie domu
Handel
Grzegorz Pytko, Biedronka: To nie my rozpoczęliśmy ostrą walkę na obniżki cen
Handel
Koniec hamowania wzrostu cen w sklepach. Co najmocniej drożeje?
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Handel
Nowa sieć dołączyła do wojny cenowej. Daje zniżki na karty Lidla i Biedronki