Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.07.2025 17:16 Publikacja: 02.11.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Oznacza to znaczący skok w porównaniu z ubiegłorocznym 11-proc. – wynika z niepublikowanych danych branżowej organizacji Ecommerce Europe. Jednak dla branży nie jest to wielki powód do zadowolenia, bo wzrost to w znacznej mierze efekt rosnących cen towarów i usług. Z raportu Ecommerce Europe wynika, że handel online w Polsce w 82 proc. generuje sprzedaż towarów, pozostałe 18 proc. to usługi.
Mimo danych o wzroście i ostrożnych prognozach sektor jest wciąż pełen optymizmu, tym bardziej że rozpoczyna się kluczowy z punktu widzenia rocznych obrotów okres, a całe drugie półrocze upływa pod tym znakiem. Nie oznacza to jednak końca spowolnienia. – Konsumenci będą powściągliwie planować swoje zakupy, wybierać te najistotniejsze, najbardziej potrzebne. A temu wszystkiemu towarzyszyć będzie poszukiwanie promocji. Ubiegły weekend, kiedy pogoda wyraźnie się zepsuła, przyniósł zdecydowane ożywienie w e-commerce – mówi Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Unity Group. – Ci, którzy wstrzelili się w ten czas z promocjami, zanotowali niewidziane ostatnio piki sprzedażowe. Sezon świąteczny dla polskiego e-commerce będzie dobry – dodaje, podkreślając, że będzie on naznaczony wyniszczającą walką na obniżki cen, czego efektem będzie obniżka marż. Najwięksi się obronią, ale problem z utrzymaniem się na rynku mogą mieć ci mniejsi gracze.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Amerykański prezydent grozi Japonii cłami dochodzącymi nawet do 35 proc. Analitycy twierdzą, że nie należy tych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas