Koszty utrzymania wciąż mocno idą w górę, więc odczuwający to internauci także zmieniają priorytety. Mając możliwość wyboru maksymalnie pięciu odpowiedzi i uszeregowania ich według ważności kryteriów wyboru e-sklepu, najczęściej na pierwszym miejscu wskazywali cenę – to 20 proc. odpowiedzi, o 4 pkt proc. więcej niż w poprzedniej edycji.
Drugim pod względem znaczenia parametrem jest jakość z tegorocznym wynikiem 11 proc., a podium zamykają opinie i oceny, które wskazało 9 proc. Jak zwracają uwagę autorzy badania, we wszystkich kategoriach produktowych, poza cateringami dietetycznymi, cena była dla przebadanych e-konsumentów ważniejsza niż jakość.
– Kupujący online bardzo wysoko cenią sobie zarówno wygodę, jak i bezpieczeństwo zakupów. Dodatkowo, ważny jest dla nich także wybór różnorodnych metod płatności, a także dostęp do wielu kanałów zakupowych – mówi Dawid Cichy, szef sprzedaży w Tpay.
– Dla konsumentów nadal jest to trudny czas, i raczej ograniczają zakup dóbr ponad normę. Jednak to nie oznacza, że kompletnie przestaną przy zakupach kierować się też emocjami – mówi Tomasz Niedźwiecki, twórca i prezes platformy TakeDrop.pl, w której można założyć sklep internetowy w formie dropshippingu (model sprzedaży internetowej bez fizycznego posiadania towaru).