Reklama
Rozwiń
Reklama

Lush wziął 5 mln funtów dotacji. Menedżerom wypłacił 5 mln premii

Producent popularnych kosmetyków wypłacił premię menedżerom w sytuacji, w której odnotował spadek zysków o 90 procent. W tle spór z byłym szefem.

Publikacja: 31.07.2023 14:30

Producent popularnych kosmetyków wypłacił premię menedżerom mimo dużej straty

Producent popularnych kosmetyków wypłacił premię menedżerom mimo dużej straty

Foto: Bloomberg

Popularny producent kosmetyków Lush otrzymał od brytyjskiego rządu wsparcie na kwotę 5,1 mln funtów. W większości były to ulgi i zniżki dla firmy przeżywającej trudności w wyniku pandemii i brexitu. Otrzymana pomoc bardzo się przydała – Lush Cosmetics mogła wypłacić swoim menedżerom 5 mln funtów premii za 2022 rok. Jak zauważa „The Guardian”, pracownicy w Lush i powiązanej Cosmetics Warrior, otrzymali w tym czasie 1,8 mln funtów w premiach. Firma twierdzi jednak, że pracownicy, nie licząc kadry menedżerskiej, otrzymali łącznie 14 mln funtów.

Czytaj więcej

Firma kosmetyczna zamyka konta w social media. Bo nie są bezpieczne

Lush przeżywa obecnie trudny okres. Sprzedaż, w porównaniu do 2019 roku, nadal jest zdecydowanie niższa: o 10 proc. w Wielkiej Brytanii i o 28 procent w krajach UE. Kierownictwo firmy oczekuje jednak, że w tym roku uda się ją zwiększyć o 5 procent, przynajmniej w Wielkiej Brytanii. Jako powody utrzymywania się niższej sprzedaży podawane są zakłócenia związane z pandemią (kłopoty w łańcuchach dostaw w Wielkiej Brytanii i Australii) oraz problemy na rynkach detalicznych, związane między innymi z wojną w Ukrainie, a także trudności wynikające z brexitu.

- Nasza popularność w Europie z pewnością spadła od czasu brexitu i musimy odbudować zainteresowanie naszą brytyjską marką w całej Europie – stwierdza firma w swoim rocznym raporcie.

Roczna sprzedaż Lush Cosmetics na 30 czerwca 2022 roku wynosiła 431 mln funtów (odliczając USA) i była łącznie o 5 proc. wyższa niż rok wcześniej. Jednak zyski pikowały z 29 mln funtów do 1,7 mln.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Brytyjska marka Lush cosmetics przenosi się do Niemiec, przez Brexit

Na zysk wpływ mógł mieć też spór z byłym prezesem. Andrew Gerrie był nim przez 20 lat do 2015 roku, a w firmie nadal pośrednio jest obecny dzięki posiadanym udziałom. I właśnie o udziały toczy się spór – Gerrie przeniósł je do firmy inwestycyjnej Silverwood Brands, której jest szefem, co nie podoba się zarządzającym Lush, więc Lush zaskarżył transfer udziałów do sądu. Wypłacane menedżerom i pracownikom premie mogły znacząco wpłynąć na kwotę zysku, ograniczając dywidendy, które w innym wypadku musiałyby być wypłacone byłemu szefowi lub Sliverwood Brands.

Na problemy Lush ze sprzedażą i odbiciem po pandemii może mieć też wpływ decyzja firmy o wycofaniu się z mediów społecznościowych w 2021. Lush nie chce być obecny w social mediach z uwagi na „brak ochrony młodych ludzi”.

Handel
Trump zapowiada cła na półprzewodniki z Chin. Firmy dostają 18 miesięcy luzu
Handel
Sklepy Stokrotki zmieniają właściciela. Ale w tej samej grupie
Handel
Chiny nałożą cła do 42,7 proc. na nabiał z Unii Europejskiej
Handel
W świątecznym szczycie sezonu e-commerce wygrywa nie tańszy sklep, tylko lepszy agent AI
Handel
Donald Trump porozumiał się z dziewięcioma firmami farmaceutycznymi ws. obniżek cen leków
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama