Reklama

Firma kosmetyczna zamyka konta w social media. Bo nie są bezpieczne

Firma kosmetyczna Lush poinformowała, że zamyka swoje konta na Facebooku, Instagramie, TikToku i Snapchacie. Wszystko z powodu zeznań sygnalistki z Facebooka.

Publikacja: 23.11.2021 18:34

Firma kosmetyczna zamyka konta w social media. Bo nie są bezpieczne

Foto: Bloomberg

Lush ogłosił, że rezygnuje z mediów społecznościowych tuż przed rozpoczęciem sezonu świątecznego, kiedy to większość firm rozpoczyna na tym kanale intensywna kampanię promocyjną i informacyjną. W komunikacie prasowym firma poinformowała, że 26 listopada zamknie swoje konta na Facebooku, Instagramie, TikToku i Snapchacie we wszystkich 48 krajach, w których działa – informuje BBC.

Lush poinformował, że rezygnuje z kont w proteście przeciwko problemom bezpieczeństwa w mediach społecznościowych.  Firma ma cztery miliony obserwujących na swojej stronie Instagram Lush Cosmetics North America i 1,2 miliona na Facebooku.

Czytaj więcej

Brytyjska marka Lush cosmetics przenosi się do Niemiec, przez Brexit

„W ten sam sposób, w jaki przez dziesięciolecia ignorowano i bagatelizowano dowody przeciwko zmianom klimatu, teraz bagatelizowane i ignorowane są obawy dotyczące poważnych skutków mediów społecznościowych” – napisała firma w komunikacie prasowym.

„Spędziłem całe życie unikając umieszczania szkodliwych składników w moich produktach. Obecnie istnieją przytłaczające dowody, że jesteśmy narażeni na ryzyko podczas korzystania z mediów społecznościowych” – napisał w oświadczeniu dyrektor generalny Lush, Mark Constantine i dodał, że nie chce narażać swoich klientów, nawet jeśli może to oznaczać spadek sprzedaży. Constantine powiedział BBC, że szacuje stratę z tego tytułu na 10 mln funtów, ale wierzy, że firmie uda się to odrobić, ta jak udało się to po zamknięciu kont w 2019 roku, kiedy to brytyjski oddział Lush wydał podobne oświadczenie informując,

Reklama
Reklama

że rezygnują z Instagrama i Facebooka, ponieważ jest „zmęczony walką z algorytmami”. W związku z pandemią część kont znów została uruchomiona w 2020 roku do komunikacji z klientami, którzy utknęli w domach z powodu pandemii koronawirusa.

Najnowsze oświadczenie i decyzja o zamknięciu kont w mediach społecznościowych to efekt zeznań byłej pracownicy Facebooka - Frances Haugen.

Lush zapowiedział, że „na razie” utrzyma aktywne konta na Twitterze i YouTube.

Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
PiS chciał kupić Żabkę, teraz PSL celuje w Carrefoura
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama