Tysiące sklepów w sieci sprzedają towar, którego nie mają na stanie

Coraz więcej firm stawia na model sprzedaży dropshipping - czyli zakup towaru z hurtowni dopiero po pojawieniu się zamówienia. Konsumenci powinni uważać na nierzetelnych sprzedawców, w innym wypadku mogą w najlepszym razie długo czekać na zamówienie.

Publikacja: 12.05.2023 17:53

Tysiące sklepów w sieci sprzedają towar, którego nie mają na stanie

Foto: Adobe Stock

Dropshipping to strategia, która zmieniła rynek e-commerce. Jeżeli skorzysta się z tego modelu, to można oferować towar, którego fizycznie nie ma - ale ma go hurtownik w swoim magazynie. Kiedy klient kupi produkty, informacje o transakcji wraz z danymi wysyłkowymi otrzyma partner dropshippingowy. W efekcie sklep nie musi ponosić kosztów wynajęcia powierzchni magazynowej, może mieć coraz więcej towarów w ofercie, redukuje też koszty zatrudnienia pracowników. Z nowego raportu Business Research Company wynika, że rynek ten będzie rósł z prędkością 30,6 proc. rdr., aby w 2027 r. osiągnąć ponad 724 mld dolarów.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Z botem na zakupy. To koniec sklepów, jakie znamy?
Handel
Na zakupy z botem i przez TikToka
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie