Reklama

Mrożonki w Biedronce się kurczą. Sieć zmniejszyła popularny i drogi produkt

Downsizing rozszerza swój zasięg na kolejne produkty. Tym razem zmalało opakowanie i tak zawsze drogich owoców.

Publikacja: 17.04.2023 19:13

Mrożonki w Biedronce się kurczą. Sieć zmniejszyła popularny i drogi produkt

Foto: Adobe Stock

Kurczenie się gramatur opakowań różnych produktów to downsizing czyli dosłownie „zmniejszanie rozmiaru”. Zazwyczaj zmniejszająca się waga produktu w opakowaniu towarzyszy zachowaniu dotychczasowej ceny jednostkowej za nie (czyli wzrostowi ceny za kilogram produktu). Producenci – sami z siebie lub na zamówienie detalistów zmniejszają różne produkty jak świat długi i szeroki. W Polsce najsłynniejszym przykładem downsizingu jest Ptasie Mleczko, którego opakowanie w latach 90. XX wieku zawierało 500 gramów słodyczy, a od niedawna, po kolejnym zmniejszeniu wagi zawartości zawiera już tylko 340 gramów. Rozmiar pudełka nie uległ przy tym zmianie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama