Mrożonki w Biedronce się kurczą. Sieć zmniejszyła popularny i drogi produkt

Downsizing rozszerza swój zasięg na kolejne produkty. Tym razem zmalało opakowanie i tak zawsze drogich owoców.

Publikacja: 17.04.2023 19:13

Mrożonki w Biedronce się kurczą. Sieć zmniejszyła popularny i drogi produkt

Foto: Adobe Stock

Kurczenie się gramatur opakowań różnych produktów to downsizing czyli dosłownie „zmniejszanie rozmiaru”. Zazwyczaj zmniejszająca się waga produktu w opakowaniu towarzyszy zachowaniu dotychczasowej ceny jednostkowej za nie (czyli wzrostowi ceny za kilogram produktu). Producenci – sami z siebie lub na zamówienie detalistów zmniejszają różne produkty jak świat długi i szeroki. W Polsce najsłynniejszym przykładem downsizingu jest Ptasie Mleczko, którego opakowanie w latach 90. XX wieku zawierało 500 gramów słodyczy, a od niedawna, po kolejnym zmniejszeniu wagi zawartości zawiera już tylko 340 gramów. Rozmiar pudełka nie uległ przy tym zmianie.

Pozostało 80% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?