Reklama

E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Firmy spodziewają się w tym roku jednocyfrowego tempa wzrostu zakupów internetowych. W efekcie przyspieszyć może konsolidacja, w której chce też uczestniczyć Shoper.

Publikacja: 04.04.2023 12:33

E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Foto: AdobeStock

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce w modelu subskrypcyjnym, w 2022 r. miał najwyższe w historii firmy przychody, które wyniosły 123,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 54 proc. w stosunku do 2021 r. Dodatkowo firma zanotowała najwyższy w historii skorygowany zysk EBITDA 38,6 mln zł, co stanowi wzrost o 24 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Firma powtórzyła wyniki z rekordowego czasu pandemii. GMV sklepów, czyli łączna wartość transakcji w sklepach internetowych Shopera, wzrosło o 29 proc. do 7,4 mld zł. Z kolei GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji w sklepach, ale z z uwzględnieniem obrotu w dodatkowych kanałach np. platformach handlowych czy porównywarkach) wzrósł o 28 proc. do 8,2 mld zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Chińczycy kupują coraz mniej zegarków. Swatch liczy straty
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Reklama
Reklama