E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Firmy spodziewają się w tym roku jednocyfrowego tempa wzrostu zakupów internetowych. W efekcie przyspieszyć może konsolidacja, w której chce też uczestniczyć Shoper.

Publikacja: 04.04.2023 12:33

E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Foto: AdobeStock

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce w modelu subskrypcyjnym, w 2022 r. miał najwyższe w historii firmy przychody, które wyniosły 123,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 54 proc. w stosunku do 2021 r. Dodatkowo firma zanotowała najwyższy w historii skorygowany zysk EBITDA 38,6 mln zł, co stanowi wzrost o 24 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Firma powtórzyła wyniki z rekordowego czasu pandemii. GMV sklepów, czyli łączna wartość transakcji w sklepach internetowych Shopera, wzrosło o 29 proc. do 7,4 mld zł. Z kolei GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji w sklepach, ale z z uwzględnieniem obrotu w dodatkowych kanałach np. platformach handlowych czy porównywarkach) wzrósł o 28 proc. do 8,2 mld zł.

Czytaj więcej

Na zakupy lepiej iść później, by zrobić je taniej

– W 2022 roku wprowadziliśmy do oferty kilkaset nowych funkcjonalności i kilkadziesiąt nowych produktów, które wspierają sprzedaż internetową - mówi Paweł Rybak, członek zarządu ds. komercyjnych w Shoperze.

Rok 2022 dla firmy Shoper był również czasen dwóch znaczących inwestycji - przejęła pakiet kontrolny w agencji SEMPIRE świadczącej usługi marketingu internetowego. Zainwestowała też w agencję Selium, wyspecjalizowaną w sprzedaży wielokanałowej na rynkach zagranicznych. Shoper ogłosił partnerstwa biznesowe z Alibaba.com, Microsoft Ads i TikTokiem.

Na przełomie grudnia i stycznia firma zanotowała wzrost wszystkich parametrów finansowych, m.in. 57-proc. skorygowanego EBITDA w grudniu 2022 r., czy 15 proc. wyższe GMV Omnichannel (w styczniu 2023 r., względem okresu analogicznego.

– Na rok 2023 patrzymy z optymizmem. Mimo trudnych warunków makroekonomicznych i niższego niż w latach poprzednich wzrostu rynku e-commerce, dostrzegamy wiele możliwości oraz szans rozwojowych, które chcemy dobrze wykorzystać. W tym roku klienci stawiają na sprawdzone marki i liderów na rynku, co stawia nas na bardzo dobrej, stabilnej pozycji. - mówi Marcin Kuśmierz, prezes Shoper.

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce w modelu subskrypcyjnym, w 2022 r. miał najwyższe w historii firmy przychody, które wyniosły 123,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 54 proc. w stosunku do 2021 r. Dodatkowo firma zanotowała najwyższy w historii skorygowany zysk EBITDA 38,6 mln zł, co stanowi wzrost o 24 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Firma powtórzyła wyniki z rekordowego czasu pandemii. GMV sklepów, czyli łączna wartość transakcji w sklepach internetowych Shopera, wzrosło o 29 proc. do 7,4 mld zł. Z kolei GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji w sklepach, ale z z uwzględnieniem obrotu w dodatkowych kanałach np. platformach handlowych czy porównywarkach) wzrósł o 28 proc. do 8,2 mld zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Francuzi oszczędzają na wszystkim. "Niektórzy mniej jedzą i rzadziej się kąpią"
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Handel
Twarde rozmowy UE-Chiny. Zaskakująco pozytywne wyniki
Handel
Przed inflacją uciekamy do internetu. Bogatsi też
Handel
Po zakupowe okazje do internetu. Zwyczaje zakupowe na trudne czasy
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Handel
Amazon szykuje sklepy odzieżowe bez kas
Handel
Polacy chcą w grudniu zakupów w niedzielę. Ekonomiści widzą pozytywy zakazu