E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Firmy spodziewają się w tym roku jednocyfrowego tempa wzrostu zakupów internetowych. W efekcie przyspieszyć może konsolidacja, w której chce też uczestniczyć Shoper.

Publikacja: 04.04.2023 12:33

E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Foto: AdobeStock

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce w modelu subskrypcyjnym, w 2022 r. miał najwyższe w historii firmy przychody, które wyniosły 123,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 54 proc. w stosunku do 2021 r. Dodatkowo firma zanotowała najwyższy w historii skorygowany zysk EBITDA 38,6 mln zł, co stanowi wzrost o 24 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Firma powtórzyła wyniki z rekordowego czasu pandemii. GMV sklepów, czyli łączna wartość transakcji w sklepach internetowych Shopera, wzrosło o 29 proc. do 7,4 mld zł. Z kolei GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji w sklepach, ale z z uwzględnieniem obrotu w dodatkowych kanałach np. platformach handlowych czy porównywarkach) wzrósł o 28 proc. do 8,2 mld zł.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne