Reklama

Zalando odczuwa spowolnienie na rynku

Jeden z największych europejskich e-sklepów odzieżowych w 2022 r. odczuł ograniczanie wydatków przez konsumentów. Sprzedaż wzrosła bardzo nieznacznie, mocno spadły zyski.

Publikacja: 07.03.2023 13:49

Zalando odczuwa spowolnienie na rynku

Foto: shutterstock

Sprzedaż za pośrednictwem platformy Zalando w 2022 r. wyniosła 14,8 mld euro co oznacza wzrost 3,2 proc. w ujęciu rocznym. Przychody grupy spadły 0,1 proc. do 10,3 mld euro. Rok wcześniej firma wykazywała dynamiki w okolicach 30 proc. zatem zmiana jest duża. Skorygowany EBIT spadł z 468,4 mln euro w 2021 r. do 184,6 mln euro.

- Wyzwania roku 2022 wymagały od nas skupienia się na rentownym wzroście, działaliśmy szybko i zdecydowanie, wprowadzając środki poprawiające marże, takie jak wprowadzenie minimalnych wartości zamówień — mówi dyrektor finansowa Sandra Dembeck. - Bilans pozwala nam nadal inwestować w nasze strategiczne priorytety - dodaje. Firma wyjaśnia, że kluczowe dane finansowe za 2022 r. mieściły się w zakresach wcześniej podawanych, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama