Mundial nie pomógł elektronice. Telewizory w dołku

Sprzedaż elektroniki w Polsce słabnie z miesiąca na miesiąc. Nawet w największych kategoriach.

Publikacja: 21.12.2022 14:29

Mundial nie pomógł elektronice. Telewizory w dołku

Foto: Adobe Stock

Z niepublikowanych jeszcze danych wynika, że w październiku w ujęciu wartościowym sprzedaż sprzętu elektronicznego rośnie 8,4 proc., co biorąc pod uwagę dwucyfrowe wskaźniki wzrostu cen jest wynikiem słabym. Dodatkowo z miesiąca na miesiąc wyniki są coraz słabsze, a nawet wydarzenia w rodzaju mundialu nie pomagają w sprzedaży. Zwyczajowo w takich okresach skokowo rosła sprzedaż telewizorów, obecnie zawierająca je kategoria elektroniki konsumenckiej spadła w październiku aż 18,8 proc. Na wartości traci też niemal 6 proc. sprzedaż sprzętu AGD, również jednej z kluczowych kategorii. Wyniki całego rynku poprawiają takie kategorie jak sprzęt telekomunikacyjny czy biurowy, bez nich wartość sprzedaży prawdopodobnie już by spadała.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł