Mundial nie pomógł elektronice. Telewizory w dołku

Sprzedaż elektroniki w Polsce słabnie z miesiąca na miesiąc. Nawet w największych kategoriach.

Publikacja: 21.12.2022 14:29

Mundial nie pomógł elektronice. Telewizory w dołku

Foto: Adobe Stock

Z niepublikowanych jeszcze danych wynika, że w październiku w ujęciu wartościowym sprzedaż sprzętu elektronicznego rośnie 8,4 proc., co biorąc pod uwagę dwucyfrowe wskaźniki wzrostu cen jest wynikiem słabym. Dodatkowo z miesiąca na miesiąc wyniki są coraz słabsze, a nawet wydarzenia w rodzaju mundialu nie pomagają w sprzedaży. Zwyczajowo w takich okresach skokowo rosła sprzedaż telewizorów, obecnie zawierająca je kategoria elektroniki konsumenckiej spadła w październiku aż 18,8 proc. Na wartości traci też niemal 6 proc. sprzedaż sprzętu AGD, również jednej z kluczowych kategorii. Wyniki całego rynku poprawiają takie kategorie jak sprzęt telekomunikacyjny czy biurowy, bez nich wartość sprzedaży prawdopodobnie już by spadała.

- Ostatni kwartał tego roku jest okresem intensywnej walki o klienta. Słabnący optymizm konsumencki wymagał dodatkowej aktywności detalistów, zwłaszcza w zakresie komunikacji marketingowej i oferty produktowej. W tym sezonie świątecznym obserwujemy intensyfikację akcji specjalnych, wcześniejszy start wyprzedaży i liczne dodatkowe zachęty dla kupujących - mówi Andrzej Jackiewicz, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Czytaj więcej

Sprzedaż detaliczna: uzupełniliśmy garderoby przed srogą zimą

Duże sieci są i tak w lepszej sytuacji niż niezależni sprzedawcy.

- Wstępne szacunki poziomów sprzedaży w głównych segmentach w listopadzie i grudniu również są obiecujące, choć z ostatecznymi wnioskami powinniśmy się wstrzymać do stycznia. Ponadto obserwujemy zdecydowane wzrosty, rzędu 50 proc. rdr w mniejszych kategoriach, jak na przykład wideorejestratorów - mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert.

Więcej w jutrzejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”

Z niepublikowanych jeszcze danych wynika, że w październiku w ujęciu wartościowym sprzedaż sprzętu elektronicznego rośnie 8,4 proc., co biorąc pod uwagę dwucyfrowe wskaźniki wzrostu cen jest wynikiem słabym. Dodatkowo z miesiąca na miesiąc wyniki są coraz słabsze, a nawet wydarzenia w rodzaju mundialu nie pomagają w sprzedaży. Zwyczajowo w takich okresach skokowo rosła sprzedaż telewizorów, obecnie zawierająca je kategoria elektroniki konsumenckiej spadła w październiku aż 18,8 proc. Na wartości traci też niemal 6 proc. sprzedaż sprzętu AGD, również jednej z kluczowych kategorii. Wyniki całego rynku poprawiają takie kategorie jak sprzęt telekomunikacyjny czy biurowy, bez nich wartość sprzedaży prawdopodobnie już by spadała.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Polacy chcą oszczędzać nawet na świętach
Handel
Prezenty świąteczne będą, ale często na raty
Handel
Były szef Abercrombie&Fitch pozywa firmę. Nie chciała płacić za jego prawników
Handel
Przy zakupie zabawek zaczęliśmy trzymać się za portfel
Handel
Ursula von der Leyen grozi Chinom sankcjami za wspieranie Rosji
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu