Reklama
Rozwiń
Reklama

13 procent Polaków uważa, że obchodzi święta pod presją komercji

Polacy są jednym z tych narodów, który w małym stopniu odczuwa komercyjną presję świąteczną, widząc w Bożym Narodzeniu „właściwą” okazję do świętowania.

Publikacja: 05.12.2022 18:42

13 procent Polaków uważa, że obchodzi święta pod presją komercji

Foto: Adobe Stock

Gdy zbliża się czas świąt Bożego Narodzenia, narzekaniom na to, że świąteczne dekoracje pojawiają się w sklepach niemal równocześnie ze zniczami i nie znikają do stycznia, w zasadzie nie ma końca. Ale gdy zapytać o to, czy naprawdę Polacy czują się zmuszeni przez handel do obchodzenia świąt, to okazuje się, że w Polsce święta obchodzi się nie pod presją handlu.

Z ankiety YouGov International Omnibus przeprowadzonej w 12 krajach wynika, że tylko 13 procent Polaków czuje się „zmuszonych” do obchodzenia grudniowych świąt pod presją ze strony tego, co dzieje się w sklepach i wskutek bombardowania słodkimi świątecznymi reklamami.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama