W Szanghaju otwiera się w poniedziałek dedykowany sklep marki Louis Vuitton z meblami i artykułami wyposażenia domu. W ten sposób chińska metropolia jest miejscem pierwszego sklepu tego typu tej luksusowej marki. Louis Vuitton rozszerza tym samym ofertę lifestylową dla zamożnych chińskich klientów.

Przybytek luksusu mieści się w stuletniej trzypiętrowej rezydencji tuż za główną ulicą handlową Szanghaju Nanjing Road. Obiekt jest nie tyle sklepem, co salonem wystawowym, showroomem. Louis Vuitton zamierza testować go przez kilka miesięcy, na razie jako tzw. pop-up store (czyli tymczasowy punkt sprzedaży), ale z planem na stałe umiejscowienie w Szanghaju w przypadku powodzenia.

Czytaj więcej

Luksus podrożał najmocniej w Chinach

Podczas pokazu prasowego z okazji premiery sklepu dziennikarze nie znaleźli żadnych metek cenowych (co jest cechą charakterystyczną najdroższych sklepów), ale pracownicy chętnie dzielili się cenami. Zaprojektowane przez braci Campana krzesło można nabyć za ok. 700 tys. juanów (435 tys. złotych), a lampkę w kształcie butelki mleka za równowartość około 25,2 tys. złotych.

Oprócz miejsca dla mebli i artykułów domowych, w obiekcie będzie również można zapoznać się z projektami Franka Chou, pierwszego projektanta z Chin kontynentalnych współpracującego z Louis Vuitton. Chou również będzie współpracować przy kolekcji Objet Nomades, czyli przy asortymencie mebli i AGD pod marką Louis Vuitton.

LMVH coraz mocniej bierze na celownik chiński rynek. Dla marek luksusowych Chiny to wciąż dobre miejsce, pomimo ograniczeń związanych z pandemią i spadkami na rynku nieruchomości oraz niepewnością co do przyszłości. Jednak te czynniki sprawiają, że trzeba szukać nowych dróg dotarcia do klientów oraz znaleźć nowe nisze. Chiński rynek artykułów domowych wydaje się być dobrym kierunkiem, gdyż analitycy sugerują wzrost jego wartości do 782 mld dolarów rocznie w 2026 roku.

- LMVH dąży do repozycjonowania się jako współczesna marka luksusowa, wykorzystując nowe możliwości, które rezonują z dynamicznymi chińskimi milenialsami i konsumentami pokolenia Z – uważa, cytowany prze Reuters, analityk konsumencki firmy GlobalData.

Czytaj więcej

Pandemia wygasi sektor luksusu na 2 lata