27 proc. Polaków kupuje przez internet co najmniej raz w tygodniu – wynika z najnowszego badania CBRE.
Popularność e-commerce rośnie od dłuższego czasu, ale to głównie pandemia zwiększyła częstotliwość takich zakupów. W efekcie 75 proc. osób zamawia produkty online co najmniej raz w miesiącu.
58 proc. kupuje online ubrania, 45 proc. sprzęt RTV/AGD. W pierwszej trójce znajdują się także kosmetyki i perfumy, które online zamawia 4 na 10 respondentów. Przez internet chętnie kupujemy także artykuły przemysłowe, takie jak środki czystości (37 proc.), książki i płyty (36 proc.) oraz zabawki dla dzieci (27 proc.).
- Choć chętnie i dużo zamawiamy przez internet, a liczby ciągle rosną, to nasze analizy wskazują, że Polska należy do krajów mniej przygotowanych na wzrost rynku e-commerce – mówi Mariusz Majkowski, dyrektor w dziale powierzchni handlowych CBRE. - Czynnikami determinującymi rozwój handlu online są m.in. odsetek populacji miejskiej, mobilnej sprzedaży internetowej i płatności, digitalizacja społeczeństwa, udział dominującego gracza w e-handlu i powszechność dostępu do szerokopasmowego internetu - dodaje.
Czytaj więcej
Rosnące koszty logistyki sprawiają, że wkrótce zakupy online mogą przestać być dla internautów tak atrakcyjne jak dotychczas. Branża e-commerce szuka oszczędności.