Tysiące polskich firm sprzedaje przez Shopee

Działająca niemal od roku w Polsce platforma e-handlu z Singapuru podaje, że zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm, które w ten sposób rozwijają sprzedaż online.

Publikacja: 06.09.2022 14:54

Tysiące polskich firm sprzedaje przez Shopee

Foto: Adobe Stock

W 2021 roku Shopee było najpopularniejszą aplikacją sprzedażową na świecie, a w Polsce w ciągu roku aplikacja została pobrana już ponad 7,5 miliona razy. Od początku wejścia na nasz rynek na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm, które z powodzeniem rozwijają swoją sprzedaż online.

Pierwszym sprzedanym na Shopee.pl produktem w historii był chip LED w cenie 9 zł. Na polskim rynku głośnym echem odbijają się kampanie reklamowe platformy, przez wielu analityków pierwsza uznana była za najmocniejsze wejście na rynek. Wielu konsumentów z kolei skarżyło się w mediach społecznościowych na ogromną liczbę reklam - w telewizyjnych blokach reklamowych, ale i w radiu czy online. Pierwsza reklama z motywem z piosenki dla dzieci w ciągu zaledwie jednego dnia zanotowała 10 mln odsłon online i stała się viralem. Po roku swojej działalności w Polsce, we wrześniu 2022 r., platforma wystartowała z największą dotychczasową kampanią sprzedażową, 9.9 Dzień Super Zakupów, której towarzyszy muzyka Sławomira, pierwszego ambasadora marki Shopee w Polsce.

- Model biznesowy zakłada systematyczne budowanie sieci sprzedawców – co istotne, nie tylko z zagranicznych rynków, ale przede wszystkim - firm lokalnych, działających na danym rynku. Misją jest wspieranie rozwoju gospodarki cyfrowej, między innymi poprzez umożliwianie firmom bezproblemowego, prostego rozpoczęcia sprzedaży internetowej – mówi Michał Tykarski, dyrektor rozwoju w Shopee.

Czytaj więcej

Kaufland testuje w Polsce samodzielne skanowanie produktów

W tym celu na platformie bezpłatnie dostępne jest Centrum Edukacji Sprzedawcy, zawierające materiały o różnym stopniu zaawansowania – przeznaczonych zarówno dla osób, które nigdy wcześniej nie prowadziły sprzedaży online, jak i bardziej doświadczonych sprzedawców. Na podobnej zasadzie działa uruchomiony niedawno kanał na YouTube – Shopee Masters, gdzie dostępne są materiały eksperckie i webinary dotyczące prowadzenia sprzedaży na platformie, skutecznego promowania i rozwijania swojego biznesu online.

W efekcie tych działań do Shopee każdego dnia dołączają kolejni polscy sprzedawcy – w ciągu minionego roku na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm z ponad 15 milionami aktywnych ofert. Najaktywniejsi zauważają szybkie wzrosty sprzedaży: przykładowo, podczas trwającej kampanii 9.9 najlepsi sprzedawcy z kategorii FMCG zanotowali średnio 2-3-krotny wzrost liczby zamówień.

Większość użytkowników Shopee to osoby między 18 a 30 rokiem życia. Stale rośnie jednak liczba osób powyżej 50 roku życia. Chociaż najbardziej aktywni są kupujący z Warszawy, Krakowa i Wrocławia, to jednak coraz więcej zamówień spływa również od osób spoza dużych miast. To wszystko pokazuje, że na polskim rynku e-commerce jest zapotrzebowanie na nowe rozwiązania, a kupujący aktywnie szukają dla siebie najlepszych ofert.

W 2021 roku Shopee było najpopularniejszą aplikacją sprzedażową na świecie, a w Polsce w ciągu roku aplikacja została pobrana już ponad 7,5 miliona razy. Od początku wejścia na nasz rynek na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm, które z powodzeniem rozwijają swoją sprzedaż online.

Pierwszym sprzedanym na Shopee.pl produktem w historii był chip LED w cenie 9 zł. Na polskim rynku głośnym echem odbijają się kampanie reklamowe platformy, przez wielu analityków pierwsza uznana była za najmocniejsze wejście na rynek. Wielu konsumentów z kolei skarżyło się w mediach społecznościowych na ogromną liczbę reklam - w telewizyjnych blokach reklamowych, ale i w radiu czy online. Pierwsza reklama z motywem z piosenki dla dzieci w ciągu zaledwie jednego dnia zanotowała 10 mln odsłon online i stała się viralem. Po roku swojej działalności w Polsce, we wrześniu 2022 r., platforma wystartowała z największą dotychczasową kampanią sprzedażową, 9.9 Dzień Super Zakupów, której towarzyszy muzyka Sławomira, pierwszego ambasadora marki Shopee w Polsce.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej