Rosja bez japońskiego high-tech. Potężny cios

Japonia zakazuje eksportu do Rosji zaawansowanego technologicznie sprzętu, w tym do obliczeń kwantowych. Niektórych technologii nie da się niczym zastąpić.

Publikacja: 13.05.2022 11:08

Rosja bez japońskiego high-tech. Potężny cios

Foto: AFP

Władze japońskie rozszerzyły listę towarów i technologii, których eksport do Rosji jest zabroniony. Na liście znalazł się sprzęt high-tech, w tym drukarki 3D i sprzęt do obliczeń kwantowych. Zakaz został zatwierdzony przez rząd i wejdzie w życie 20 maja.

O nowych sankcjach informuje strona internetowa Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii.

Lista towarów, których nie będzie można eksportować do Rosji:

komputery kwantowe i inne podobne urządzenia, a także części zamienne do nich;

mikroskopy;

sprzęt do modelowania (drukarki 3D) i proszki metali używane do tego;

sprzęt do produkcji organicznych diod elektroluminescencyjnych;

sprzęt do produkcji systemów mikroelektromechanicznych;

sprzęt do produkcji paliwa wodorowego;

pompy próżniowe;

sprzęt chłodzący przeznaczony do ekstremalnie niskich temperatur, a także jego komponenty;

urządzenia do sterowania numerycznego do obrabiarek;

polimery.

Sankcje są odpowiedzią na rosyjską napaść na Ukrainę. W ramach sankcji Japonia zamroziła też aktywa 140 Rosjan. W sumie ograniczeniami objęto ponad 200 rosyjskich firm i organizacji.

Władze japońskie rozszerzyły listę towarów i technologii, których eksport do Rosji jest zabroniony. Na liście znalazł się sprzęt high-tech, w tym drukarki 3D i sprzęt do obliczeń kwantowych. Zakaz został zatwierdzony przez rząd i wejdzie w życie 20 maja.

O nowych sankcjach informuje strona internetowa Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii.

1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Joe Biden karze chińskie firmy. To odwet za incydent z zeszłego roku
Handel
Ukraińskie płody rolne płyną morzem do odbiorców. Maliny podbiły rynek USA
Handel
Piechocki, LPP: Nie pozwę Hindenburg Research za raport o nas w Rosji. Na razie
Handel
Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Handel
Ofiary wojny cenowej. Za szalone promocje ktoś w końcu zapłaci