Polacy znów częściej chodzą na zakupy. Które sklepy wybierają

Większość konsumentów chodzi na zakupy kilka razy w tygodniu. Pandemia spowodowała, że robili je rzadziej, teraz częstotliwość wizyt w sklepach rośnie.

Publikacja: 18.04.2022 22:31

Nieco ponad 30 proc. klientów wybiera sklep kierując się promocją czy niskimi cenami

Nieco ponad 30 proc. klientów wybiera sklep kierując się promocją czy niskimi cenami

Foto: AdobeStock

84 proc. Polaków jako główne kryterium wyboru sklepu podaje jego bliskość. To zrozumiałe, skoro 51 proc. zakupy robi kilka razy w tygodniu, a 6 proc. nawet codziennie – wynika z badania aplikacji Listonic na podstawie 5,75 mln polskich list zakupów.

– Strategiczne położenie placówki handlowej, najlepiej w pobliżu domu lub pracy, sprawia, że zakupy stają się mniej czasochłonne, co ma istotne znaczenie dla komfortu i jakości życia. Nic więc dziwnego, że strategia rozwoju czołowych marek handlowych wiąże się z otwieraniem nowych placówek – mówi Małgorzata Olczak, szefowa sprzedaży w Listonic. – W tym kontekście zupełnie uzasadniony jest także gwałtowny rozwój i popularność sieci sklepów o niewielkiej powierzchni, w pobliżu osiedli. Sieci handlowe chcą być tak blisko konsumentów, jak to tylko możliwe – dodaje Małgorzata Olczak.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne