W rezultacie saldo wymiany towarowej z zagranicą było ujemne i wyniosło -3,1 mld euro wobec dodatniego w styczniu-lutym 2021 r., gdy wynosiło 1,7 mld euro.
Najważniejszym rynkiem dla polskich eksporterów pozostają Niemcy 27,4-procentowym udziałem, który jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem nieco się zmniejszył – z 29,2 proc. Wartość towarów wysłanych do niemieckich odbiorców wyniosła 13,5 mld euro, rosnąc r/r o 9,5 proc. Wzrósł za to udział drugiego kierunku polskiego eksportu – Czech: w styczniu-lutym 2022 r. wyniósł 6 proc. w porównaniu do 5,7 proc. rok wcześniej i sięgnął 3 mld euro, co w ujęciu r/r daje wzrost wartości o 23,1 proc. Trzecim kierunkiem eksportowym była Francja: dokąd wysłaliśmy towary za 2,9 mld euro, o przeszło jedną dziesiątą więcej niż w pierwszych dwóch miesiącach ub. roku.