Reklama
Rozwiń
Reklama

Islandia wytacza proces sieci supermarketów Iceland Foods

Nordycka republika chce, by pochodzące z niej firmy mogły wykorzystywać nazwę kraju w promocji. Teraz to mocno utrudnione.

Aktualizacja: 25.11.2016 16:24 Publikacja: 25.11.2016 15:28

Islandia wytacza proces sieci supermarketów Iceland Foods

Foto: Bloomberg

Państwo islandzkie postanowiło wytoczyć proces brytyjskiej sieci supermarketów Iceland Foods. Powodem tego działania jest fakt, że Iceland Foods wielokrotnie samo rozpoczynało postępowania prawne (i wygrywało) przeciwko firmom używającym słowa „Iceland" w nazwie. Problem w tym, że dotyczyło to też firm pochodzących z Islandii, dlatego też kraj ten postanowił coś z tym zrobić.

Islandia skierowała sprawę do unijnego Urzędu ds. Własności Intelektualnej. Chce w ten sposób zniwelować skutki zarejestrowania przez Iceland Foods marki na terenie całej Unii Europejskiej. Dzięki temu, że Iceland Foods zarejestrowało swoją markę, sieć supermarketów może na terenie całej Unii wygrywać sprawy przeciwko firmom używającym słowa „Iceland" w swojej nazwie. Jak twierdzi islandzkie MSZ działo się to także w takich przypadkach, gdy dotyczyło to firm o całkowicie różnym, od Iceland Foods profilu działalności.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama