Zakupy online w Niemczech wzrastają od kilku lat. Ten trend utrzyma się w większości grup wiekowych w 2017 roku.
Statystyczny Niemiec w 2016 r. wydał w sieci 1280 euro. Takie dane podało Federalne Stowarzyszenie Technologii Informacyjnych, Telekomunikacji i Nowych Mediów Bitkom.
Ponad 2500 euro w internetowych sklepach zostawiła jedna szósta ankietowanych. Bernhard Rohleder, dyrektor zarządzający Bitkom prognozuje, że w 2017 roku będą widoczne kolejne wzrosty w handlu internetowym.
Z kolejnych danych możemy dowiedzieć się, że 96 proc. respondentów kupiło cokolwiek przez sieć w ciągu ostatniego roku. 15 proc. przyznaje się do zakupów przynajmniej raz na tydzień, a 5 proc. robi to codziennie.
Badanie pokazuje, że wzrasta zaufanie Niemców nie tylko do krajowych sklepów internetowych, ale również tych znajdujących się za granicą. 70 proc. ankietowanych kupiło towar ze sklepów internetowych znajdujących się w Europie, Azji i Ameryce Północnej.