PAIiIZ zmienia się w Polską Agencję Inwestycji i Handlu

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) zmienia nazwę na Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Agencja postanowiła rozszerzyć swoją działalność – od teraz będzie wspierać nie tylko zagranicznych inwestorów, ale też polskich przedsiębiorców.

Aktualizacja: 05.02.2017 11:10 Publikacja: 05.02.2017 10:59

PAIiIZ zmienia się w Polską Agencję Inwestycji i Handlu

Foto: www.paiz.gov.pl

Od 3 lutego 2017 roku PAIiIZ występuje pod nazwą Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). Zmiana ta jest podyktowana znacznie głębszą reorganizacją agencji rządowej. Dotychczas skupiała się ona na obsłudze inwestorów zagranicznych w Polsce – dostarczała im informacji o krajowym rynku, pomagała postawić na nim pierwsze kroki oraz wykorzystać istniejące na nim możliwości. Od teraz będzie również wspierać ekspansję polskich przedsiębiorstw za granicą.

- Polska Agencja Inwestycji i Handlu - będzie pierwszą w historii Polski instytucją, która będzie mogła zaoferować tak kompleksowe wsparcie zagranicznej ekspansji naszych firm - podkreśla prezes PAIH, Tomasz Pisula.

- Agencja zmienia nie tylko nazwę i zakres obowiązków. Zmieniamy charakter i sposób funkcjonowania. W nowym modelu Agencja będzie zorientowana na cele, dzięki czemu będzie bardziej efektywna i probiznesowa – dodaje.

- Od podstaw budujemy solidny filar wsparcia eksportu łącznie z Zagranicznymi Biurami Handlowymi Agencji. Biura otwieramy tam, gdzie polskie firmy już działają, albo na rynkach potencjalnie dla nich atrakcyjnych. W tej chwili trwa rekrutacja do ZBH, do udziału w której serdecznie zapraszamy – mówi członek Zarządu PAIH, Wojciech Fedko.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu będzie od teraz działać w ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, zrzeszającej instytucje finansowe i doradcze dla przedsiębiorców, samorządów i osób prywatnych. Jak podkreśla agencja, ze swojej pierwotnej misji jednak nie zrezygnuje i wsparcie inwestorów zagranicznych wciąż będzie dla niej bardzo ważne.

- Nie przestaniemy obsługiwać projektów inwestycyjnych w Polsce. Agencja ma w tym wieloletnie doświadczenie. Mamy kompetentny zespół ds. inwestycji zagranicznych, z wieloma sukcesami na koncie, jak choćby ostatnimi projektami Volkswagena, Daimlera czy LG Chem – zaznacza członek Zarządu PAIH, Krzysztof Senger.

Od 3 lutego 2017 roku PAIiIZ występuje pod nazwą Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). Zmiana ta jest podyktowana znacznie głębszą reorganizacją agencji rządowej. Dotychczas skupiała się ona na obsłudze inwestorów zagranicznych w Polsce – dostarczała im informacji o krajowym rynku, pomagała postawić na nim pierwsze kroki oraz wykorzystać istniejące na nim możliwości. Od teraz będzie również wspierać ekspansję polskich przedsiębiorstw za granicą.

- Polska Agencja Inwestycji i Handlu - będzie pierwszą w historii Polski instytucją, która będzie mogła zaoferować tak kompleksowe wsparcie zagranicznej ekspansji naszych firm - podkreśla prezes PAIH, Tomasz Pisula.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu