Grupa Redan, na którą składają się przede wszystkim sklepy TopSecret i Troll oraz odrębnie notowana na GPW firma TXM w styczniu 2017 r. osiągnęła 40 mln zł przychodów. To o 4 proc. więcej niż w styczniu 2016 r., mimo że powierzchnia handlowa grupy powiększyła się o 18 proc. do 14 tys. m kw.
Sieć sklepów dyskontowych dyskontowa TXM, działających na powierzchni 101,5 tys. m kw. (wzrost o 29 proc. rok do roku) wypracowała w styczniu br. 25 mln zł obrotów, o 11 proc. więcej niż rok temu. Milion złotych przychodów przyniósł jej sklep internetowy www.txm24.pl, co oznacza poprawę wobec stycznia 2016 r. o 26 proc.
Według Lecha Przemienieckiego, prezesa TXM, sklepy wielko powierzchniowe odnotowały wyraźny wzrost sprzedaży z metra kwadratowego. - Świadczy to o słuszności naszej nowej strategii, rozpoczętej w ubiegłym roku – uważa.
Słabiej wyglądają wyniki części modowej Redanu, czyli sklepów TopSecret, Troll i Drywash, których powierzchnia jest ograniczana (obniżyła się do 40,5 tys. m kw., czyli o 3 proc. wobec stanu na koniec stycznia 2016 r.).
Przychody tej części biznesu spadły o 5 proc. do 16 mln zł. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua uzyskały 3 mln zł, o 20 proc. więcej niż w styczniu 2016 r.