Oferta Carrefoura ma zatem przypominać to co z innymi kategoriami produktów już oferują Amazon czy Allegro. Firmy mogą na ich platformach oferować swoje produkty w zamian za prowizję od wygenerowanej w ten sposób sprzedaży. Usługi poprzez platformy market place to zdaniem analityków jeden z najbardziej przyszłościowy segment rynku e-commerce.
Carrefour podał w komunikacie, że będzie zarządzał całym systemem i wspierał sprzedaż producentów. Dwa razy w miesiącu ma się też z nimi rozliczać i wypłacać zarobione na sprzedaży ich produktów środki.
Carrefour Marketplace dotychczas został wdrożony w Hiszpanii, Francji i Brazylii, teraz trwają przygotowania do startu usługi w Polsce, Belgii i Rumunii. To kolejna internetowa usługa sieci, jej e-sklep ruszył w 2015 r., na początku tylko z produktami niespożywczymi. Od kilku miesięcy firma oferuje również żywność.
Jak podkreśla w komunikacie Carrefour e-commerce to jeden z priorytetów firmy jeśli chodzi o rozwój w kolejnych latach. Do 2020 r. przychody grupy z tego segmentu działalności wzrosną z 1,2 mld euro za 2016 r. do 4 mld euro.