Reklama
Rozwiń
Reklama

Tesco przeprasza za to, że obraziło uczucia religijne chrześcijan

Brytyjska sieć handlowa przeprosiła oficjalnie wszystkie osoby, które poczuły się urażone podtekstami religijnymi w stworzonej przez nią reklamie piwa.

Aktualizacja: 14.04.2017 10:19 Publikacja: 14.04.2017 09:49

Tesco przeprasza za to, że obraziło uczucia religijne chrześcijan

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Z okazji Świąt Wielkanocnych Tesco wypuściło kampanię reklamową promującą oznakowane etykietą sieci piwa i cydry. Reklamy pojawiły się w kilku gazetach i wywołały silną kontrowersję w środowisku chrześcijańskim ze względu na nawiązania do jednego z najważniejszy w tej religii świąt. Slogan kampanii Tesco brzmiał bowiem: „Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy” (ang. „Great offers on Beer and cider. Good Friday just got better”). Reklama w błyskawicznym tempie wznieciła ogień krytyki, ponieważ Wielki Piątek jest dniem, w którym Jezus Chrystus został ukrzyżowany i wiernych obowiązuje wtedy post ścisły, a więc powstrzymanie się od spożywania mięsa i picia alkoholu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama