Reklama

Tesco przeprasza za to, że obraziło uczucia religijne chrześcijan

Brytyjska sieć handlowa przeprosiła oficjalnie wszystkie osoby, które poczuły się urażone podtekstami religijnymi w stworzonej przez nią reklamie piwa.

Aktualizacja: 14.04.2017 10:19 Publikacja: 14.04.2017 09:49

Tesco przeprasza za to, że obraziło uczucia religijne chrześcijan

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Z okazji Świąt Wielkanocnych Tesco wypuściło kampanię reklamową promującą oznakowane etykietą sieci piwa i cydry. Reklamy pojawiły się w kilku gazetach i wywołały silną kontrowersję w środowisku chrześcijańskim ze względu na nawiązania do jednego z najważniejszy w tej religii świąt. Slogan kampanii Tesco brzmiał bowiem: „Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy” (ang. „Great offers on Beer and cider. Good Friday just got better”). Reklama w błyskawicznym tempie wznieciła ogień krytyki, ponieważ Wielki Piątek jest dniem, w którym Jezus Chrystus został ukrzyżowany i wiernych obowiązuje wtedy post ścisły, a więc powstrzymanie się od spożywania mięsa i picia alkoholu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Reklama
Reklama