Sprzedaż lalek Barbie kwitnie w czasie pandemii

Jeszcze niedawno krytykowana za nierealne standardy kobiecości seria lalek promuje dziś różnorodność.

Aktualizacja: 26.02.2021 14:19 Publikacja: 26.02.2021 14:16

Sprzedaż lalek Barbie kwitnie w czasie pandemii

Foto: Bloomberg

Kilka lat temu wydawało się, że dla firmy Mattel Barbie jest już tylko rosnącym obciążeniem. Lalka była krytykowana za ustanawianie nierealnych standardów kobiecości czy za seksizm i jej popularność powoli, ale konsekwentnie spadała. Mattel jednak nie spisał Barbie na straty. Zamiast tego rozpoczęto konsekwentną przemianę marki, która powoli skutkuje zmianą wizerunku oraz znaczącą poprawą sprzedaży. Wzrost jest na tyle znaczący, że Barbie w czasie pandemii po prostu kwitnie – 2020 rok był najlepszym rokiem dla Barbie w ciągu dwudziestu lat.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne