Reserved rusza w trasę Londyn–Paryż–Mediolan

Rozpoczęła się kampania z udziałem Kate Moss zapowiadająca start sklepu LPP na Oxford Street. Grupa myśli już o kolejnych stolicach Europy Zachodniej.

Publikacja: 30.08.2017 19:36

Kate Moss została twarzą globalnej kampanii Reserved.

Kate Moss została twarzą globalnej kampanii Reserved.

Foto: materiały prasowe

Największa polska firma odzieżowa 6 września zadebiutuje w Wielkiej Brytanii. Dwa dni temu w stolicy kraju, Londynie, ruszyła kampania reklamowa z udziałem top modelki Kate Moss, zapowiadająca otwarcie pierwszego i jak na razie jedynego sklepu marki Reserved z grupy LPP na Wyspach.

– Liczymy, że za pięć lat sklep przynosić będzie ok. 100 mln zł przychodów i stanie się rentowny – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP. Według niego analogiczne wyniki przynosi dziś odzieżowej grupie 27 sklepów w Estonii.

Londyński rozmach

Sklep przy prestiżowej ulicy Oxford Street to nawet jak na grupę LPP, której przychody w minionym kwartale zamknęły się sumą 1,7 mld zł (wzrost o 13,5 proc. rok do roku), spora inwestycja. Jak podał Lutkiewicz, budowa i wyposażenie obiektu kosztowały do tej pory ok. 15–20 mln zł, nie licząc wydatków na reklamę czy czynszów.

To, czy otwarcie salonu okaże się dobrym ruchem, zarząd gdańskiej grupy oceni wiosną przyszłego roku. Wówczas będzie wiadomo również, czy LPP zdecyduje się na budowę sieci sklepów w Wielkiej Brytanii, czy poprzestanie na jednej lokalizacji i e-sklepie.

Lutkiewicz nie ukrywa, że grupa ma apetyt na więcej. – Jako firma globalna chcemy być obecni z główną marką w najważniejszych stolicach Europy. Obserwujemy Paryż i Mediolan pod kątem ewentualnej lokalizacji sklepu, nie podajemy jednak terminów, w których moglibyśmy wejść na te rynki – mówi wiceprezes.

Pierwszym rynkiem Europy Zachodniej, na którym pojawiła się marka Reserved, były Niemcy. Działało tam w końcu czerwca 19 sklepów różnych marek grupy oraz e-sklep.

Ale mniej na inwestycje

W sumie polska firma działa obecnie w 19 krajach. Niedawno wystartowała w Serbii. Podpisała też umowę, na mocy której jej marki pojawią się w modelu franczyzowym w Izraelu. Pierwsze sklepy w Jerozolimie mogą pojawić się już w przyszłym roku.

Mimo planów rozwoju LPP ograniczyło właśnie rozmach tegorocznych inwestycji. Zamiast 430 mln zł przeznaczy na nie 375 mln zł. Powierzchnia handlowa sklepów grupy w kraju i za granicą urośnie nie o 12 proc., ale o ok. 10 proc. Co prawda przekroczy 1 mln mkw., ale powierzchnia będzie mniejsza, niż planowano.

Mimo rozmiarów LPP nie zawsze stawia na swoim, gdy negocjuje stawki najmu. – Chcemy być traktowani tak jak nasi światowi konkurenci. Tam, gdzie tego celu nie jesteśmy w stanie osiągnąć, rezygnujemy – mówi Lutkiewicz. Zapewnia, że w Polsce oznacza to rezygnację z galerii w mniejszych miastach.

O ok. 30 mln zł mniej LPP wyda także na rozbudowę siedziby, ale te wydatki przesuną się na przyszły rok.

Na razie nie słychać, aby inne odzieżowe firmy planowały cięcia inwestycyjnych planów.

W Polsce metraż sklepów i ich liczbę zwiększają takie firmy jak Grupa Vistuli. Powierzchnia jej sklepów: Vistuli, Wólczanki, Deni Cler i W.Kruka ma urosnąć w tym roku organicznie o 9 proc., do prawie 33,5 tys., a dodatkowy metraż stanowić będą sklepy franczyzowe. Wzrost powierzchni handlowej i liczby sklepów planują również Bytom (Vistula i Bytom szykują się do fuzji) czy Monnari.

Za granicą sieć buduje od dawna obuwnicza grupa CCC. Gino Rossi także spróbuje sił za granicą, ale w innym modelu: sygnowane przez nią buty trafią do Rosji oraz do sklepów brytyjskiej sieci John Lewis.

Największa polska firma odzieżowa 6 września zadebiutuje w Wielkiej Brytanii. Dwa dni temu w stolicy kraju, Londynie, ruszyła kampania reklamowa z udziałem top modelki Kate Moss, zapowiadająca otwarcie pierwszego i jak na razie jedynego sklepu marki Reserved z grupy LPP na Wyspach.

– Liczymy, że za pięć lat sklep przynosić będzie ok. 100 mln zł przychodów i stanie się rentowny – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP. Według niego analogiczne wyniki przynosi dziś odzieżowej grupie 27 sklepów w Estonii.

Pozostało 85% artykułu
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów
Handel
Trudna walka o modę w skali XXL
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
W sklepach na dobre zaczyna się świąteczne szaleństwo