Nie jest to kolejny portal pozwalający odzyskać część wydanych na zakupy pieniędzy. Pomysł spółki New Media Ventures (NMV) umożliwia zaplanowanie, jaka część wydawanych online pieniędzy zostanie nam zwrócona. Co więcej, zaoszczędzone sumy nie trafią na kolejne zakupy, lecz zostaną odliczone od rachunków za media, takie jak prąd, gaz, telefon.
Mogą na to liczyć klienci robiący zakupy w sugerowanych przez MAM sklepach. Za usługą stoją potężne nazwiska. NMV to spółka z należącej do Zygmunta Solorza-Żaka grupy Cyfrowego Polsatu, a na jej czele stoi m.in. Michał Niemczycki.
Klienci, którzy zarejestrują się w serwisie, mogą – deklarując wysokość miesięcznych wydatków – wyliczyć, o ile zmniejszą opłaty za media, też przez portal MAM. Kwota nie jest wyliczana ze stałego współczynnika, ustala ją algorytm.
Nam przy miesięcznych wydatkach na zakupy na poziomie 300 zł lub 900 zł system zaproponował obniżkę o 10 i 30 zł. NMV twierdzi, że średnie obniżki to 3–5 proc., ale mogą być wyższe – nawet 12 proc.