Reklama

Firmy i konsumenci przechodzą do sieci

Prawie połowa firm korzysta z mediów społecznościowych, a co piąta prowadzi sprzedaż online, z której korzysta ponad 61 proc. Polaków.

Publikacja: 24.11.2021 21:00

Firmy i konsumenci przechodzą do sieci

Foto: Adobe Stock

Pandemia zwiększyła aktywność polskich firm i konsumentów w internecie, gdzie robi już zakupy ponad 61 proc. Polaków – wynika z ogłoszonych w środę danych GUS. Według nich rośnie popularność zakupów online na wsiach, gdzie już ponad 56 proc. mieszkańców w wieku 16–74 lat zamawiało produkty albo usługi online w ostatnich dwunastu miesiącach. To prawie o 2 pkt. proc. więcej niż przed rokiem.

Dane GUS wskazują też, że do nowych technologii w biznesie i e-handlu przekonuje się oraz więcej firm. Już prawie 18 proc. przedsiębiorstw sprzedaje swoje produkty lub usługi w internecie (wśród dużych firm ponad dwie piąte), a jeszcze szybciej zyskują na popularności social media. W tym roku już prawie połowa badanych przez GUS przedsiębiorstw (45,6 proc.) korzystała z mediów społecznościowych (o 9 pkt. proc. więcej niż dwa lata wcześniej), natomiast wśród dużych firm już prawie siedem na dziesięć.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Handel
Alkohole w odwrocie. Spada sprzedaż niemal we wszystkich kategoriach
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama