Pandemia zwiększyła aktywność polskich firm i konsumentów w internecie, gdzie robi już zakupy ponad 61 proc. Polaków – wynika z ogłoszonych w środę danych GUS. Według nich rośnie popularność zakupów online na wsiach, gdzie już ponad 56 proc. mieszkańców w wieku 16–74 lat zamawiało produkty albo usługi online w ostatnich dwunastu miesiącach. To prawie o 2 pkt. proc. więcej niż przed rokiem.
Dane GUS wskazują też, że do nowych technologii w biznesie i e-handlu przekonuje się oraz więcej firm. Już prawie 18 proc. przedsiębiorstw sprzedaje swoje produkty lub usługi w internecie (wśród dużych firm ponad dwie piąte), a jeszcze szybciej zyskują na popularności social media. W tym roku już prawie połowa badanych przez GUS przedsiębiorstw (45,6 proc.) korzystała z mediów społecznościowych (o 9 pkt. proc. więcej niż dwa lata wcześniej), natomiast wśród dużych firm już prawie siedem na dziesięć.