Co trzeci Polak kupuje online choć raz w tygodniu

Niemal 60 proc. Polaków robi to raz lub kilka razy w miesiącu, a przejście do zakupów internetowych to jeden z głównych efektów pandemii.

Publikacja: 27.10.2021 14:32

Co trzeci Polak kupuje online choć raz w tygodniu

Foto: Adobe Stock

Z raportu polskiej firmy Advox wynika, że niemal 50 proc. badanych podczas e-zakupów wydaje 101-300 zł miesięcznie. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów są dodatki i odzież, które wskazało 62 proc. respondentów. Obecnie zakupy w sieci regularnie robi ponad 70 proc. internautów, jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej.

- Właściwe określenie grup docelowych i dostosowanie do nich działań marketingowych, poznanie potrzeb, zainteresowań i przyzwyczajeń konsumentów oraz zrozumienie, co zachęca i zniechęca ich do zakupów w danym sklepie, jest absolutnie kluczową kwestią w prowadzeniu tego typu biznesu - mówi Rafał Gadomski, prezes Advox Studio, które wspiera firmy w rozwoju e-sprzedaży.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?