Z raportu polskiej firmy Advox wynika, że niemal 50 proc. badanych podczas e-zakupów wydaje 101-300 zł miesięcznie. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów są dodatki i odzież, które wskazało 62 proc. respondentów. Obecnie zakupy w sieci regularnie robi ponad 70 proc. internautów, jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej.
- Właściwe określenie grup docelowych i dostosowanie do nich działań marketingowych, poznanie potrzeb, zainteresowań i przyzwyczajeń konsumentów oraz zrozumienie, co zachęca i zniechęca ich do zakupów w danym sklepie, jest absolutnie kluczową kwestią w prowadzeniu tego typu biznesu - mówi Rafał Gadomski, prezes Advox Studio, które wspiera firmy w rozwoju e-sprzedaży.
Z badania wynika, że jedna trzecia internetowych konsumentów kupuje online raz w tygodniu lub częściej, a blisko 3 proc. nawet codziennie. Niemal 60 proc., robi to raz lub kilka razy w miesiącu. Aż 44 proc. przyznaje, że na zwiększenie częstotliwości robienia przez nich zakupów w internecie znaczny wpływ miała pandemia. Blisko połowa kupujących online przeciętnie wydaje tą drogą do 300 zł miesięcznie. Ponad jedna piąta wydaje do 500 zł, a niecałe 20 proc. pomiędzy 51 a 100 zł. Co dziesiąty wydaje online powyżej 500 zł miesięcznie.
Czytaj więcej
Ze skarg wpływających do Urzędu wynika, że mają problemy z rozliczaniem zamówień – konsumenci nie dostają niezwłocznie zwrotu nadpłaty czy pieniędzy za niezrealizowane zamówienie.
Więcej niż połowa badanych kupuje używając do tego komputera, ponad jedna czwarta korzysta ze smartfona lub tabletu, a niemal jedna piąta korzysta z aplikacji mobilnych i platform zakupowych.