Firma na podstawie swojego ostatniego raportu podaje, że podczas e-zakupów polscy konsumenci na obuwie wydają średnio miesięcznie po 201 zł, na odzież 199 zł, a na artykuły spożywcze 188 zł. To wartości zbliżone do tych sprzed roku – wówczas badani deklarowali wydatki na produkty z wymienionych kategorii odpowiednio w wysokości 228, 190 i 194 zł. W tym roku natomiast znacząco więcej wydają na sprzęt RTV/AGD: ponad 1,2 tys. zł w skali 6 miesięcy, w porównaniu do deklarowanych 915 zł w poprzedniej fali badania.
Gemius podaje, że mieszkańcy największych miast wydają więcej na produkty z większości kategorii. Na artykuły spożywcze i farmaceutyki największe kwoty przeznaczają najstarsi badani, powyżej 50. roku życia (odpowiednio 211 i 138 zł). Najmłodsi (15-24 lata) wydają natomiast najwięcej na urządzenia mobilne – w ich przypadku jest to kwota sięgająca blisko 1300 zł w okresie 6 miesięcy, niemal 2 razy wyższa niż przeznaczana na produkty z tej kategorii przez osoby w wieku 25-34 lat (677 zł).
62 proc. respondentów nie zamierza zmieniać poziomu swoich wydatków online w przyszłości. Jeśli jednak planują zmianę, to 25 proc. przewidują ich zwiększenie, a tylko 5 proc. spadek. Grupą badanych, która najliczniej opowiedziała się za zwiększeniem kwot przeznaczanych na e-zakupy są najmłodsi (15-24 lata) – taką opcję wskazało aż 35 proc. Zmniejszyć wydatki online chcą natomiast osoby negatywnie oceniające sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego z 15 proc. wskazań.