Klub zakupowy Zalando jest obecny na 14 europejskich rynkach, a w 2020 roku sprzedaż za jego pośrednictwem po raz pierwszy przekroczyła 1 mld euro. Firma udostępnia platformę marketplace wielu znanym markom, także luksusowych, które w ograniczonych czasowo kampaniach sprzedają odzież, obuwie czy domowe akcesoria w cenach obniżonych nawet o 75 proc.

W Polsce działa on od 2017 r., Zalando Lounge ma również w kraju magazyn, z którego obsługuje dostawy także na inne rynki. Firma podaje, że nasz kraj stał się drugim największym rynkiem dla tego klubu zakupowego.

- Poprzez naszą pierwszą kampanię chcemy zaprezentować Lounge i spozycjonować się jako główne miejsce w Europie do dokonywania zakupów modowych w obniżonych cenach - mówi Lisa Miczaika, wiceprezes Zalando Lounge ds. rynków i sprzedaży.

Czytaj więcej

Bezrobocie w odwrocie. Jest najniższe od początku pandemii

Platforma rozpoczyna właśnie swoją pierwszą zintegrowaną kampanię w Polsce, Niemczech, Francji, Szwecji, Danii, Finlandii oraz Hiszpanii.

Jak wynika z globalnego badania firmy Klarna, operatora usług finansowych, która od niedawno działa w kraju, 45 proc. Polaków zapowiada, iż w przyszłym roku chce robić zakupy głównie przez internet. To najlepszy wynik spośród badanych państw.

Widać jak ogromny potencjał tkwi w naszym rynku, choć z racji niższych zarobków nadal wydajemy mniej niż mieszkańcy bogatych państw zachodnioeuropejskich. Za to nadrabiamy wiele entuzjazmem – aż co trzeci konsument robiący zakupy online korzysta z nich co najmniej raz w tygodniu, co wśród badanych państw jest ponownie jednym z najlepszych wyników. Pandemia na całym świecie spowodowała wymuszony zwrot na kupowanie online, ale w Polsce rynek od wielu lat rośnie w dwucyfrowym tempie i ostatnie kwartały z okresowo zamykanymi sklepami stacjonarnymi jeszcze to nakręciły.