Polacy szaleją na zakupach, biją inne kraje

Outletowy serwis Zalando Lounge podał, że Polska jest jego drugim co do ważności rynkiem w Europie.

Publikacja: 25.10.2021 13:13

Polacy szaleją na zakupach, biją inne kraje

Foto: Adobe Stock

Klub zakupowy Zalando jest obecny na 14 europejskich rynkach, a w 2020 roku sprzedaż za jego pośrednictwem po raz pierwszy przekroczyła 1 mld euro. Firma udostępnia platformę marketplace wielu znanym markom, także luksusowych, które w ograniczonych czasowo kampaniach sprzedają odzież, obuwie czy domowe akcesoria w cenach obniżonych nawet o 75 proc.

W Polsce działa on od 2017 r., Zalando Lounge ma również w kraju magazyn, z którego obsługuje dostawy także na inne rynki. Firma podaje, że nasz kraj stał się drugim największym rynkiem dla tego klubu zakupowego.

- Poprzez naszą pierwszą kampanię chcemy zaprezentować Lounge i spozycjonować się jako główne miejsce w Europie do dokonywania zakupów modowych w obniżonych cenach - mówi Lisa Miczaika, wiceprezes Zalando Lounge ds. rynków i sprzedaży.

Czytaj więcej

Bezrobocie w odwrocie. Jest najniższe od początku pandemii

Platforma rozpoczyna właśnie swoją pierwszą zintegrowaną kampanię w Polsce, Niemczech, Francji, Szwecji, Danii, Finlandii oraz Hiszpanii.

Jak wynika z globalnego badania firmy Klarna, operatora usług finansowych, która od niedawno działa w kraju, 45 proc. Polaków zapowiada, iż w przyszłym roku chce robić zakupy głównie przez internet. To najlepszy wynik spośród badanych państw.

Widać jak ogromny potencjał tkwi w naszym rynku, choć z racji niższych zarobków nadal wydajemy mniej niż mieszkańcy bogatych państw zachodnioeuropejskich. Za to nadrabiamy wiele entuzjazmem – aż co trzeci konsument robiący zakupy online korzysta z nich co najmniej raz w tygodniu, co wśród badanych państw jest ponownie jednym z najlepszych wyników. Pandemia na całym świecie spowodowała wymuszony zwrot na kupowanie online, ale w Polsce rynek od wielu lat rośnie w dwucyfrowym tempie i ostatnie kwartały z okresowo zamykanymi sklepami stacjonarnymi jeszcze to nakręciły.

Klub zakupowy Zalando jest obecny na 14 europejskich rynkach, a w 2020 roku sprzedaż za jego pośrednictwem po raz pierwszy przekroczyła 1 mld euro. Firma udostępnia platformę marketplace wielu znanym markom, także luksusowych, które w ograniczonych czasowo kampaniach sprzedają odzież, obuwie czy domowe akcesoria w cenach obniżonych nawet o 75 proc.

W Polsce działa on od 2017 r., Zalando Lounge ma również w kraju magazyn, z którego obsługuje dostawy także na inne rynki. Firma podaje, że nasz kraj stał się drugim największym rynkiem dla tego klubu zakupowego.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Brytyjskie kontrole warzyw i owoców z Unii nie tak prędko
Handel
USA uderzają w Temu i Shein. Paczki z Chin będą droższe
Handel
CCC i twórczyni DeeZee negocjują. Co z transakcją Monnari?
Handel
Szara strefa tytoniowa w UE rośnie. W Polsce kurczy się, ale to może się zmienić
Handel
Mieli walczyć z Żabką. Teraz mogą zmienić właściciela
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne