Reklama

Polacy wierzą, że handel przynosi im wzrost płac i powiększa rynek pracy

Rozwijanie międzynarodowych powiązań handlowych przynosi korzyści ich uczestnikom, ale opinie co do pozytywnego wpływu handlu na tworzenie nowych miejsc pracy czy wzrost wynagrodzeń są podzielone. Takie wnioski przynosi badanie Pew Research Center przeprowadzone wśród przeszło 30 tys. respondentów w 27 krajach pomiędzy połową maja a połową sierpnia 2018 r.

Aktualizacja: 01.10.2018 20:30 Publikacja: 01.10.2018 20:23

Polacy wierzą, że handel przynosi im wzrost płac i powiększa rynek pracy

Foto: Fotorzepa, Bartek Jankowski

W Polsce najwyższy wzrost

Wśród największych optymistów, przekonanych że handel pomaga zwiększać zatrudnienie i przyczynia się do wyższych płac, znaleźli się Polacy. Jeśli w roku 2014 handel oceniało korzystnie z punktu widzenia wpływu na wysokość wynagrodzeń 38 proc. badanych, to w roku 2018 takie opinie wyrażało już 52 proc. To najwyższy wzrost we wszystkich krajach objętych badaniem Pew Research Center. W przypadku wzrostu korzystanego oceniania relacji pomiędzy handlem a rynkiem pracy respondenci z Polski znaleźli się na drugim miejscu: jeśli 4 lata temu takie przekonanie miało 51 proc. badanych, to obecnie ten odsetek wzrósł do 61 proc. Wyższy wzrost – o 16 pkt. proc. – odnotowano tylko w USA. Ale w tym ostatnim kraju wpływ handlu na powstawanie nowych etatów jest korzystny dla znacznie mniejszego odsetka respondentów niż w Polsce. Obecnie takie zdanie wyraża 36 proc. badanych obywateli USA, natomiast 4 lata temu - zaledwie 20 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Chińczycy kupują coraz mniej zegarków. Swatch liczy straty
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Reklama
Reklama