19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 06.05.2019 11:53 Publikacja: 05.05.2019 21:00
Foto: Fotorzepa, Maciej Kosycarz
Zakupy z okazji pierwszych komunii zaczynają się już w kwietniu, a zwiększony ruch w najpopularniejszych kategoriach to szczyt sezonu trwającego ok. dwóch, trzech tygodni. Jak podaje internetowa porównywarka Ceneo, zainteresowanie upominkami komunijnymi w sklepach internetowych wzrosło o ponad 28 proc. w porównaniu z 2018 r.
Z badania firmy wynika, że poszukiwania upominków rozpoczęły się w połowie kwietnia, a kolejna zwiększona liczba zamówień spodziewana jest po majowym weekendzie. Firma zbadała też, co kupowane jest z tej okazji najczęściej. – Lider w tym zestawieniu jest niezmienny od lat – to kategoria z rowerami. Tuż za nią znalazły się deskorolki oraz dewocjonalia – mówi Tomasz Jankowski, rzecznik Ceneo.pl. – Na kolejnych miejscach są: zegarki, hulajnogi, aparaty fotograficzne, smartwatche, konsole do gier. Ranking najpopularniejszych prezentów zamykają przedmioty z takich kategorii jak słuchawki, drony, klocki – dodaje.
Sieć sklepów Biedronka uruchomia nowy program talentowy „Akcja Operacja”, dzięki któremu w półtora roku można zostać menedżerem do spraw sprzedaży bądź logistyki i zarabiać 8,5 tys. zł brutto. Kandydatami mogą być osoby spoza firmy bądź z wewnątrz – w tym kasjerzy.
Choć średnio ceny w sklepach rosną o ok. 6 proc. w skali roku, nie brakuje produktów, które podrożały o 20, 30 proc. czy nawet jeszcze więcej. Konsumenci muszą się przyzwyczaić do dużej niestabilności rynku.
Polacy przyzwyczaili się już do tego, że ceny w sklepach są coraz wyższe. I nic nie wskazuje na to, aby ta sytuacja miała się zmienić.
W 2024 r. zlikwidowano 2 tys. punktów stacjonarnych, a kolejne ponad 9 tys. zostało zawieszonych. To efekt zarówno słabej koniunktury, jak i konkurencji internetu. Duże sieci jednak nadal rosną.
Detalista odzieżowy otworzy w najbliższych latach trzy nowe sklepy w Lublinie, Białymstoku i Warszawie. Dzięki temu zwiększy łączną liczbę obiektów w kraju do 10.
Choć średnio ceny w sklepach rosną o ok. 6 proc. w skali roku, nie brakuje produktów, które podrożały o 20, 30 proc. czy nawet jeszcze więcej. Konsumenci muszą się przyzwyczaić do dużej niestabilności rynku.
Importerzy towarów muszą składać kwartalne sprawozdania o emisji gazów cieplarnianych wynikające z ich importu w danym kwartale. Kolejne taki raport trzeba złożyć 31 stycznia br., co oznacza, że zostało mało czasu na zebranie danych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Polacy przyzwyczaili się już do tego, że ceny w sklepach są coraz wyższe. I nic nie wskazuje na to, aby ta sytuacja miała się zmienić.
W 2024 r. zlikwidowano 2 tys. punktów stacjonarnych, a kolejne ponad 9 tys. zostało zawieszonych. To efekt zarówno słabej koniunktury, jak i konkurencji internetu. Duże sieci jednak nadal rosną.
Detalista odzieżowy otworzy w najbliższych latach trzy nowe sklepy w Lublinie, Białymstoku i Warszawie. Dzięki temu zwiększy łączną liczbę obiektów w kraju do 10.
Branża mięsna podsumowała 2024 r. Nie było lekko. Producenci uginali się pod rosnącymi kosztami pracy, niestabilnością cen i kosztów energii. Mimo zawirowań rynkowych i trudnej sytuacji geopolitycznej polska branża mięsna trzyma się jednak mocno.
Obiekt spółki PKB Inwest Budowa powstanie przy ul. Jana III Sobieskiego w Szprotawie. Zaoferuje 6,5 tys. mkw. powierzchni najmu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas