Po co firmie będącej symbolem handlu elektronicznego tradycyjne placówki? Według nieoficjalnych informacji agencji Bloomberg przejęcie sklepów sieci RadioShack pozwoli Amazonowi na dotarcie do nowej grupy klientów, a przy okazji da szansę wyeksponować najlepsze oferty sprzedaży.

W punktach będzie też można odbierać zakupy z e-sklepu, co dla dużej grupy klientów jest wciąż atrakcyjną opcją z powodu obniżenia kosztów dostawy. Bloomberg nie podaje jaka częścią lokalizacji Amazon ma być zainteresowany. RadioShack ma ich w USA ok. 4 tys., a firma znana na rynku sprzedaży sprzętu elektronicznego jest obecnie w stanie upadłości. Pojawili się już inni chętni do jego placówek jak sieć Brookstone i jej inwestor Sprint Corp., który może być zainteresowany od 1,3 do nawet 2 tys. sklepów.

Zarówno przedstawiciele Amazona, jak i RadioShack czy Brookstone odmówili w tej sprawie komentarza.

Wychodzenie firm znanych tylko z internetu również do handlu tradycyjnego jest zjawiskiem stosunkowo nowym, ale obecnym także w Polsce. Sklep w centrum handlowym ma choćby odzieżowy Answear.com, jak pisaliśmy w „Rz" nad placówką tradycyjną, dedykowaną sprzedawcom odzieży myśli też Allegro.