Reklama

Ubywa sklepów internetowych

Choć spadek ma wynieść tylko ok. 2. proc., to jest to pierwszy poważny zwrot w rozwoju branży.

Aktualizacja: 09.02.2015 07:19 Publikacja: 09.02.2015 01:06

Sklepów internetowych już zaczyna ubywać

Sklepów internetowych już zaczyna ubywać

Foto: Bloomberg

Rynek internetowy od lat przyzwyczaił do stałych i wysokich zwyżek zarówno wartości transakcji, jak i liczby kupujących czy samych sprzedawców. Teraz jednak jesteśmy świadkami przełomu: prognozy mówią o zmniejszeniu się liczby sprzedawców – po raz pierwszy w historii tej rozwiniętej już branży (spadek miał już miejsce na początku ubiegłej dekady, ale wtedy sektor był w powijakach).

Według corocznego badania serwisu Sklepy24.pl w tym roku liczba e-handlowców ma się skurczyć o 2,2 proc., do prawie 13,1 tys. Już dane za 2014 r. sygnalizują zmiany. Według prognoz liczba e-sklepów w tym okresie miała wzrosnąć o 7 proc., do ponad 14,1 tys. Ostateczny wynik jest słabszy – wzrost o zaledwie 1 proc., do 13,4 tys.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Handel
Żabka pokazuje wyniki. Co ciekawego widać między wierszami?
Handel
LPP kontra Hindenburg. Prokuratura: Tok postępowania torpedowany
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Amazon szykuje potężne zwolnienia. Obejmą nawet 30 tys. pracowników biurowych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama