Reklama

Lotniskowe sklepy pokonane przez internetowe

Internetowa sprzedaż towarów z wyższej półki wzrosła w ubiegłym roku aż o jedną czwartą. I to mimo tego, że co trzecia marka nie uruchomiła jeszcze swojego e-sklepu.

Publikacja: 18.02.2015 21:00

Internetowa sprzedaż towarów z wyższej półki wzrosła w ubiegłym roku aż o jedną czwartą.

Internetowa sprzedaż towarów z wyższej półki wzrosła w ubiegłym roku aż o jedną czwartą.

Foto: 123RF

Jeszcze niedawno mówienie o sprzedaży towarów luksusowych przez internet traktowane było w branży jak herezja i uderzenie w podstawy biznesu. Uważano, że klienci wydają kilka tysięcy euro na torbę także  dlatego, że są w luksusowym otoczeniu z nadskakującą obsługą.

Otóż najnowsze dane mówią co innego. Gdy rynek towarów konsumpcyjnych z wyższej półki wzrósł w 2014 r. o 5 proc., to część internetowa zyskała aż 25 proc. Z raportu firmy Bain & Co. wynika, że jest już warta 12,2 mld euro. I po raz pierwszy jest to więcej, niż przyniosły butiki marek na lotniskach (10,6 mld euro).

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama