Reklama
Rozwiń

Lotniskowe sklepy pokonane przez internetowe

Internetowa sprzedaż towarów z wyższej półki wzrosła w ubiegłym roku aż o jedną czwartą. I to mimo tego, że co trzecia marka nie uruchomiła jeszcze swojego e-sklepu.

Publikacja: 18.02.2015 21:00

Internetowa sprzedaż towarów z wyższej półki wzrosła w ubiegłym roku aż o jedną czwartą.

Internetowa sprzedaż towarów z wyższej półki wzrosła w ubiegłym roku aż o jedną czwartą.

Foto: 123RF

Jeszcze niedawno mówienie o sprzedaży towarów luksusowych przez internet traktowane było w branży jak herezja i uderzenie w podstawy biznesu. Uważano, że klienci wydają kilka tysięcy euro na torbę także  dlatego, że są w luksusowym otoczeniu z nadskakującą obsługą.

Otóż najnowsze dane mówią co innego. Gdy rynek towarów konsumpcyjnych z wyższej półki wzrósł w 2014 r. o 5 proc., to część internetowa zyskała aż 25 proc. Z raportu firmy Bain & Co. wynika, że jest już warta 12,2 mld euro. I po raz pierwszy jest to więcej, niż przyniosły butiki marek na lotniskach (10,6 mld euro).

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem