Reklama

Baltona zwiększa sprzedaż o 40 proc.

Spółka znana głównie ze sklepów na lotniskach w pierwszym kwartale zwiększyła sprzedaż o 40 proc.

Publikacja: 19.05.2015 11:45

Baltona zwiększa sprzedaż o 40 proc.

Foto: materiały prasowe

Baltona podała w komunikacie, że w pierwszym kwartale 2015 r. miała niemal 92 mln zł przychodów, 37,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. Jednocześnie spółka notuje wynik EBITDA na poziomie - 0,5 mln zł , tj. o 3 mln zł lepszy niż w tym samym okresie roku ubiegłego, osiągając EBITDA za ostatnie 12 miesięcy w wysokości niemalże 13 mln zł.

– Wynik zawdzięczamy głównie dobrej sprzedaży w sklepach na lotniskach oraz w segmencie gastronomicznym. Również strata netto zmniejszyła się zdecydowanie. Największy negatywny wpływ na wynik w pierwszym kwartale ma sezon zimowy – mówi Piotr Kazimierski, członek zarządu Baltony. – Pierwszy kwartał w naszej branży jest tradycyjnie najsłabszy z całego roku. Sezon letni zaczyna się pod koniec czerwca i trwa do końca września. Tak jak w zeszłym roku zanotowaliśmy stratę, która jednak obecnie, zdecydowanie się zmniejszyła – twierdzi Kazimierski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama