Reklama

Baltona zwiększa sprzedaż o 40 proc.

Spółka znana głównie ze sklepów na lotniskach w pierwszym kwartale zwiększyła sprzedaż o 40 proc.

Publikacja: 19.05.2015 11:45

Baltona zwiększa sprzedaż o 40 proc.

Foto: materiały prasowe

Baltona podała w komunikacie, że w pierwszym kwartale 2015 r. miała niemal 92 mln zł przychodów, 37,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. Jednocześnie spółka notuje wynik EBITDA na poziomie - 0,5 mln zł , tj. o 3 mln zł lepszy niż w tym samym okresie roku ubiegłego, osiągając EBITDA za ostatnie 12 miesięcy w wysokości niemalże 13 mln zł.

– Wynik zawdzięczamy głównie dobrej sprzedaży w sklepach na lotniskach oraz w segmencie gastronomicznym. Również strata netto zmniejszyła się zdecydowanie. Największy negatywny wpływ na wynik w pierwszym kwartale ma sezon zimowy – mówi Piotr Kazimierski, członek zarządu Baltony. – Pierwszy kwartał w naszej branży jest tradycyjnie najsłabszy z całego roku. Sezon letni zaczyna się pod koniec czerwca i trwa do końca września. Tak jak w zeszłym roku zanotowaliśmy stratę, która jednak obecnie, zdecydowanie się zmniejszyła – twierdzi Kazimierski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama