Reklama

Alibaba inwestuje w sieć handlową

Chiński gigant handlu internetowego zainwestował w sieć handlową Suning, specjalizującą się w elektronice.

Aktualizacja: 10.08.2015 18:05 Publikacja: 10.08.2015 17:45

Alibaba inwestuje w sieć handlową

Foto: AFP

Koncert Alibaba kupił 19,99 proc. udziałów sieci za 28,3 mld juanów (4,15 mld euro). jednocześnie Suning kupuje 1,1 proc akcji Alibaby za 14 mld juanów (2,05 mld euro). Obie firmy podkreślają w komunikatach, że chodzi o "strategiczna współpracę".

Analitycy podkreślając, że choć na pierwszy rzut oka wydaje się dziwne, że konkurenci zawiązują sojusz, to obie strony odniosą niewątpliwe korzyści. Suning, jedna z największych w kraju sieci sklepów z elektroniką, zyska możliwość wejścia w sprzedaż internetową , m.in. poprzez utworzenie sklepu onlinowego na stronie Alibaby przeznaczonej dla partnerów komercyjnych - Tmall. Alibaba natomiast będzie mogła wykorzystywać infrastrukturę Suning do magazynowania oraz dostarczania sprzedawanych na platformie towarów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama