Z 3,1 miliarda złotych wydanych na zakupy w firmach sprzedaży bezpośredniej, ponad 2,1 mld czyli 69 proc. przeznaczyliśmy na produkty kosmetyczne - wynika z najnowszego raportu Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, które podsumowało wyniki branży za 2015 r. Według danych PSSB, jej przychody wzrosły w minionym roku w podobnym tempie jak rok wcześniej – czyli o 4 proc. przekraczając próg 3 mld zł.
Wzrosła też - o ok. 45 tys. – liczba osób współpracujących z firmami sprzedaży bezpośredniej, których w ub. roku było już 955 tys. Przyjęły one w sumie ok. 36 mln zamówień od klientów, z czego 90 proc. zrealizowano w sprzedaży indywidualnej, a 10 proc. w sprzedaży grupowej - podczas prezentacji organizowanych w domach konsumentów.
-Wyniki ubiegłego roku stanowią kolejny dowód na to, że branża sprzedaży bezpośredniej rozwija się stabilnie, dając zajęcie, a także szansę rozwoju zawodowego i personalnego olbrzymiej rzeszy ludzi, z których wielu ma kłopoty ze znalezieniem swojego miejsca na rynku pracy – bądź to z powodu wieku, bądź braku doświadczenia, lub ze względu na sytuację rodzinną - mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB.