Reklama

Czarny piątek - 3 dni szalonych zakupów

Amerykanie po zjedzeniu dziękczynnego indyka ruszają do sklepów polować na okazje. W Polsce powoli kształtuje się podobny zwyczaj

Aktualizacja: 25.11.2016 06:49 Publikacja: 24.11.2016 14:39

W USA wydatki związane z sezonem świątecznym w listopadzie i grudniu wynoszą astronomiczne 655,8 mld dol. i w tym roku branżowa organizacja National Retail Federation spodziewa się ich wzrostu o 3,6 proc. Aż 15 proc. przypada na okres pomiędzy Czarnym Piątkiem, czyli świętem okazji w tradycyjnych sklepach a Cyfrowym Poniedziałkiem, kiedy z kolei zniżek udzielają e-sklepy.

W Polsce zwyczaje zostały połączone i już od piątku 25 listopada firmy handlowe zapowiadają niespotykane poza sezonem wyprzedażowym rabaty. Lidl obniża nawet o 70 proc. ceny wybranych artykułów przemysłowych, Tesco oferuje nie mniejsze zniżki, ale tylko dla posiadaczy kart swojego programu lojalnościowego ClubCard. Można wysnuć wniosek, że obydwa święta zakupowe największe możliwości upolowania okazji dają korzystającym z e-sklepów. Do akcji Dzień Darmowej Dostawy zgłosiło się już niemal 2,1 tys. e-sklepów, najwięcej w kategoriach dom i ogród, uroda i zdrowie, odzież, dodatki, dla dzieci oraz sport .

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Reklama
Reklama