Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych całej Grupy PSB wyniosły w 2016 r. 5,7 mld zł i były o 9 proc. wyższe od osiągniętych w roku poprzednim. Przeciętny partner Grupy PSB jak hurtownia, sieć Mrówka czy Profi, zwiększył przychody o 7,3 proc. w 2016 r. w stosunku do 2015 r.
Z kolei całkowite przychody centrali czyli PSB S.A. osiągnęły poziom niemal 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy.
- Rok 2016 dla budownictwa indywidualnego był nieco bardziej łaskawy niż poprzedni sezon. Dodać należy, iż remonty i wykończenia mieszkań (zwłaszcza deweloperskich) były znaczącym motorem popytu – wyjaśnia Mirosław Lubarski, dyrektor marketingu, członek zarządu Grupy PSB.
Firma zwraca uwagę iż dalej rosną wydatki gospodarstw domowych na cele związane z utrzymaniem - stąd niemal 10 proc. dynamika przychodów w sieci marketów Mrówka, działających w miastach powiatowych. - Częściowo na ten efekt wpłynęły środki z programu 500+ - dodaje Mirosław Lubarski.
Ze zjawisk negatywnych PSB zwraca uwagę na opóźnienia w regulowaniu zobowiązań przez firmy budowlane wobec hurtowni oraz szarą strefę. - Zjawiskiem, które przybrało znaczące rozmiary w 2016 roku były problemy kadrowe zarówno w sektorze usług wykonawczych jak i handlu oraz produkcji – podaje PSB.