PSB zadowolone z wyników

Grupa w 2016 r. miała 5,7 mld zł przychodów. Bieżący rok zapowiada się równie dobry z racji choćby boomu budowlanego.

Publikacja: 01.02.2017 16:39

Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych całej Grupy PSB wyniosły w 2016 r. 5,7 mld zł i były o 9 proc. wyższe od osiągniętych w roku poprzednim. Przeciętny partner Grupy PSB jak hurtownia, sieć Mrówka czy Profi, zwiększył przychody o 7,3 proc. w 2016 r. w stosunku do 2015 r.

Z kolei całkowite przychody centrali czyli PSB S.A. osiągnęły poziom niemal 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy.

- Rok 2016 dla budownictwa indywidualnego był nieco bardziej łaskawy niż poprzedni sezon. Dodać należy, iż remonty i wykończenia mieszkań (zwłaszcza deweloperskich) były znaczącym motorem popytu – wyjaśnia Mirosław Lubarski, dyrektor marketingu, członek zarządu Grupy PSB.

Firma zwraca uwagę iż dalej rosną wydatki gospodarstw domowych na cele związane z utrzymaniem - stąd niemal 10 proc. dynamika przychodów w sieci marketów Mrówka, działających w miastach powiatowych. - Częściowo na ten efekt wpłynęły środki z programu 500+ - dodaje Mirosław Lubarski.

Ze zjawisk negatywnych PSB zwraca uwagę na opóźnienia w regulowaniu zobowiązań przez firmy budowlane wobec hurtowni oraz szarą strefę. - Zjawiskiem, które przybrało znaczące rozmiary w 2016 roku były problemy kadrowe zarówno w sektorze usług wykonawczych jak i handlu oraz produkcji – podaje PSB.

Firma optymistycznie patrzy w przyszłość – w 2016 r. wydano pozwolenia na budowę ponad 211,5 tys. mieszkań, czyli 12 proc. więcej niż przed rokiem), w tym ponad 98,5 tys. w budownictwie indywidualnym oraz ponad 106,5 tys. w bud. deweloperskim.

- Prognozy koniunktury, formułowane przez firmy wykonawcze, są takie jak przed rokiem – mają spory portfel zleceń na rok 2017, w dużym stopniu dotyczy to remontów, modernizacji i wykończenia mieszkań kupionych na rynku pierwotnym w dużych ośrodkach miejskich – mówi Mirosław Lubarski.

Firma zauważa iż potrzeby mieszkaniowe Polaków są ciągle nie zaspokojone – ok. 40 proc. mieszka w przeludnionych mieszkaniach. To wprawdzie o niemal 10 pkt. proc. mniej niż 10 lat temu, ale zmiana ta w dużej części wynika z kryzysu demograficznego i emigracji zarobkowej. PSB przewiduje dalszy wzrost wydatków na remonty, modernizacje i utrzymanie posesji w budżetach gospodarstw domowych.

Grupa PSB będzie dynamicznie rozwijać swoją sieć handlową – w tym roku planuje otwarcie ponad 30 Mrówek, przyjęcie kilku kolejnych hurtowni budowlanych oraz przekształcenie 7-10 dotychczasowych składów w nowoczesne centra budownictwa pod nazwą PSB-Profi.

Handel
Jacek Rutkowski po 22 latach przestaje być prezesem Amiki
Handel
Taliban dostarczy Putinowi owoce, przyprawy i dywany
Handel
Dotkliwy cios w portfele Amerykanów. Największa sieć sklepów podwyższy ceny przez cła
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym